lqs skrev:
TB206HDI skrev:
m power skrev:
TB206HDI skrev:
Er der ikkenoget med at teknologisk institut bruger den samme gamle bmw til at kontrollere om de felter de tester måler rigtigt?
det mener jeg også at de gør, men selv om de forskellige felter er calibreret efter samme bil, så er der stadig stor forskel fra felt til felt.
ja, alt andet ville være meget underligt.
kan du ikke prøve at forklare HVORFOR alt andet ville være underligt?
MVH søren
Hvordan vil du garantere præcis samme ambiente forhold fra en del af landet til en anden? Hvordan vil du have samme luftfugtighed, samme temperatur, samme tryk? Kan du spænde en bil ned i feltet på _præcis_ samme måde hvergang, så du har _præcis_ samme tab i dækdeformering mv.? Alene forskellen i temperatur kan give en forskel i dæktryk og den varme der bliver udviklet i dækkene - og dermed hvilket tab der kommer.
Der er alt for mange variable der kan ændre sig fra en måling til en anden - man kan tilnærme sig "sandheden" men du vil aldrig kunne ramme den 100% og da slet ikke fra felt til felt.
Det er blot min egen hypotese, det er derfor jeg altid bruger samme felt.