Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 09:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2010, 21:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
Nu er det som sagt mig der har rullet den. Men hvis du mener om der er rullet biler med samme eller mere effekt på samme felt så tror jeg det ikke.

Men det er samme felt som 90 % af Supraer med over 1000 hk bruger i USA, hvilket også er grunden til at jeg valgte Dynojet 224.

Jeg ved ikke hvad du mener med hvordan min oplevelse var i forhold til DK.
Det er første og eneste gang jeg har rullet den med det ladetryk og tænding, og i øvrigt VP Import.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2010, 11:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
kan du ikke løfte sløret for hvad "cryogenetic" dækker over? Så vidt jeg ved er der ikke gener i metal.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2010, 15:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
Det står beskrevet i korte træk under min Supra profil på BG.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2010, 15:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
TB206HDI skrev:
.... løfte sløret for hvad "cryogenetic" dækker over?

Det hjælper hvis man staver det "cryogenic". Som jeg har forstået det forøger man stålets styrke ved efter almindelig hærdning at fryse det ned til MEGET lav temperatur. Det giver en ændring i metallets struktur på samme måde som når man hærder ved hjælp af kraftig opvarmning. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2010, 16:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
Westmus skrev:
TB206HDI skrev:
.... løfte sløret for hvad "cryogenetic" dækker over?

Det hjælper hvis man staver det "cryogenic". Som jeg har forstået det forøger man stålets styrke ved efter almindelig hærdning at fryse det ned til MEGET lav temperatur. Det giver en ændring i metallets struktur på samme måde som når man hærder ved hjælp af kraftig opvarmning. :)


Det er selvf. Cryogenic ;)
Men det er et helt andet resultat end ved kraftig opvarmning.
Det handler i bund og grund om omdannelse af austenit til martensit, og at fjerne sekundære karbider.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 11:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
K-FINN skrev:
Hvordan bestemmer man et felt's enerti , er du kun ud fra vægten, eller også hvordan rullerne er opbygget, og hvordan vægten er fordelt...


Nogen med enerti felt der kan svarre på det ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2010, 13:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det kan beregnes. men i virkeligheden skeler man ofte til hvad andre felter måler en kendt bil til.....altså noget ala en standard sugebil der kører ens fra gang til gang på andre felter, lad os sige den laver 300 hk på OTTOs og RHs felter. når man ved det, sætter man enertimassen til at bilen laver samme ydelse på ens eget felt. nogen standardbiler er kendt for at yde nøjagtig det de er opgivet til ab fabrik. andre er kendt for mere eller mindre hk end opgivet.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2010, 08:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Spændene læsning.
Dog meget teknisk.
Jeg går lige lidt off topic hvis det er ok.
Nogle der har nogle gode bookmarks, eller ideer til nogle bøger man kan læse om dette enme ? Jeg står og har muligheden for at få en bil på felt i næste weekend, og vi skal lege med motorstyrring. Jeg´har kun erfaring med mappning på landevej.
Og derfor ville det være rart med lidt viden, inden vi sætter bilen på bænken..

Mvh

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2010, 08:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det du leder efter er erfaring er jeg bange for.

Prøv at starte med at skaffe manualerne fra de forskellige felter. Der MÅ være nogle tips deri, bla til at identificere ting som hjulspin, etc.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2010, 09:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
HenrikGM skrev:
Det du leder efter er erfaring er jeg bange for.

Prøv at starte med at skaffe manualerne fra de forskellige felter. Der MÅ være nogle tips deri, bla til at identificere ting som hjulspin, etc.


Erfaringen, håber jeg kommer.
Jeg mangler mere noget til at komme igang.
Alt lige fra korrekt opspændning til den lidt mere tekniske del.
Kiggede efter manualer i går, og har da fundet lidt på dynojets hjemmeside. Dog kun til install og velligeholdelse af deres felter. :?

Mvh

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 269 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team