c20xe
Redaktør: Moderatorer
-
Claus A
- Medlem
- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37
Re: c20xe
Et "Coscast" topstykke er af en bedre kvalitet
en KS (Kolben Schmidt).
Cosworth topstykket er meget bedre og mere nøjagtigt
i støbningen og passer f.eks. meget bedre i overgangen
mellem indsugnings- og udstødningsmanifolden.
Et problem med KS topstykkerne er at de kan blive
porøse eller utætte så du får olie i vandet eller
omvendt. Jeg har topstykker af begge typer og det er
tydeligt at se forskellen når de ligger ved siden af hinanden.
Er du ved at købe en motor eller bil med den type, så læg dig under
bilen og lys op under udstødningsmanifolden. Dér står der under
udstødningen "Coscast" hvis det er det gode topstykke med bronze
ventilstyr og sæder.
Se:http://www.eds-motorsport.de/
Uanset hvilket fabrikat topstykket er af, så er det konstrueret
med geometrier lige efter lærerbogen, med rette kanaler og de rigtige
vinkler ind i forbrændingskammeret.
Jeg stopper nu inden jeg går helt i selvsving !!!
Mvh
Claus A
en KS (Kolben Schmidt).
Cosworth topstykket er meget bedre og mere nøjagtigt
i støbningen og passer f.eks. meget bedre i overgangen
mellem indsugnings- og udstødningsmanifolden.
Et problem med KS topstykkerne er at de kan blive
porøse eller utætte så du får olie i vandet eller
omvendt. Jeg har topstykker af begge typer og det er
tydeligt at se forskellen når de ligger ved siden af hinanden.
Er du ved at købe en motor eller bil med den type, så læg dig under
bilen og lys op under udstødningsmanifolden. Dér står der under
udstødningen "Coscast" hvis det er det gode topstykke med bronze
ventilstyr og sæder.
Se:http://www.eds-motorsport.de/
Uanset hvilket fabrikat topstykket er af, så er det konstrueret
med geometrier lige efter lærerbogen, med rette kanaler og de rigtige
vinkler ind i forbrændingskammeret.
Jeg stopper nu inden jeg går helt i selvsving !!!
Mvh
Claus A
-
Bindegal
Re: c20xe
Kig evt. på http://www.knighta.f9.co.uk/info/porous ... _heads.htm
-der forklares problemet med KS toppen.
KS toppen giver samme ydelse som Coscast toppen, men holdbarheden på nogle KS toppe er dårlig.
/Bindegal
-der forklares problemet med KS toppen.
KS toppen giver samme ydelse som Coscast toppen, men holdbarheden på nogle KS toppe er dårlig.
/Bindegal
-
Claus A
- Medlem
- Indlæg: 168
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37
Re: c20xe
Hvad har du af motor ? Hvis du tænker på at ombygge
en 8V til 16V er det nemmeste at købe en hel motor,
og motorstyringen er ægte sekventiel så den styrer
tænding og indsprøjtning seperat på hver cylinder.
Renovering løber hurtigt op da det meste skal ganges
med 16 !
Se: www.risse-motorsport.de
Der er priser på enkeltdelene.
Mvh
Claus A
en 8V til 16V er det nemmeste at købe en hel motor,
og motorstyringen er ægte sekventiel så den styrer
tænding og indsprøjtning seperat på hver cylinder.
Renovering løber hurtigt op da det meste skal ganges
med 16 !
Se: www.risse-motorsport.de
Der er priser på enkeltdelene.
Mvh
Claus A
-
Bindegal
Re: c20xe
Jeg har fået anbefalet http://www.rmc-motor.dk/
men har ikke haft brug for at prøve dem endnu.
men har ikke haft brug for at prøve dem endnu.
-
Kim A
Re: c20xe
Hejsa.. jeg vil også være med 
Jeg har et KS topstykke og køre med olie i vandet da jeg ikke har taget toppen af endnu. Jeg har for noget tid siden også kigget på den side Bindegal omtaler og måske er mine topboldte bare gået løse da jeg har en årgang 1994 og der står jo at de kan gå løse pga blødt matriale.
Jeg snakkede med en der hedder Bo og han roder meget med opel og tuning af disse og han fortalte mig at faktisk havede en KS top 6hk mere end de første som var Cosworth.
Han fortalte at KS toppen var bedere i kanalerne end cosworthen var og derfor de 6 hk mere.. men jeg er dog lidt skeptisk. Der er jo også en Lotus top fra en Vectra Lotus som har 180hk standard.
Claus man kan vel også se foreskel på toppen uden at man behøver at liggge sig under bilen og se på toppens underkant mener jeg. Hvis man kigger i enden lige under hvor tændingen sidder og der er en frost agtig prop indpresset i stål så er det en KS top og hvis den prop ikke er der så er det en Cosworth top !. Har jeg ikke ret ?
Jeg har et KS topstykke og køre med olie i vandet da jeg ikke har taget toppen af endnu. Jeg har for noget tid siden også kigget på den side Bindegal omtaler og måske er mine topboldte bare gået løse da jeg har en årgang 1994 og der står jo at de kan gå løse pga blødt matriale.
Jeg snakkede med en der hedder Bo og han roder meget med opel og tuning af disse og han fortalte mig at faktisk havede en KS top 6hk mere end de første som var Cosworth.
Han fortalte at KS toppen var bedere i kanalerne end cosworthen var og derfor de 6 hk mere.. men jeg er dog lidt skeptisk. Der er jo også en Lotus top fra en Vectra Lotus som har 180hk standard.
Claus man kan vel også se foreskel på toppen uden at man behøver at liggge sig under bilen og se på toppens underkant mener jeg. Hvis man kigger i enden lige under hvor tændingen sidder og der er en frost agtig prop indpresset i stål så er det en KS top og hvis den prop ikke er der så er det en Cosworth top !. Har jeg ikke ret ?