Indsugningstragte

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Lasse Kristensen
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Indsugningstragte

#1 Indlæg af Lasse Kristensen »

Hej.
Hvad er egentlig bedst på dobbltkarburatorer, jeg tænker effektmæssigt. Er det lange eller korte indsugningstragte, har det indflydelse på lufthastigheden, eller..? Jeg planlægger ikke at bruge luftfilter, og jo, jeg ved godt at man så skal rense karburatorer oftere ;-)
M.v.H. Lasse Kristensen
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
Per www.racetec.dk

Re: Indsugningstragte

#2 Indlæg af Per www.racetec.dk »

Det er kun at eksperimentere; Få nogle tragte, skær dem over og saml dem med noget slange / spændebånd. Så kan du eksperimentere med længden ved at teleskopere dem.
Bruger du ikke filtre er det ikke bare rensning af karburatorer du skal gøre oftere, lidt hovedreparation af motoren skal der også til lidt oftere.
Helge

Re: Indsugningstragte

#3 Indlæg af Helge »

er det ikke noget med at jo længere tragte jo lavere ligger momentet,
samtidig mener jeg at man kan få filtre fra 45mm til 100mm dybe således at tragtene kan være der.....

Helge
Brugeravatar
Lasse Kristensen
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Indsugningstragte

#4 Indlæg af Lasse Kristensen »

Hej.
Jeg så bare at man kunne købe tragte med forskellig længde hos Risse, og der måtte jo være en grund ud over lige pladsproblemer. Desuden har jeg læst i et af de øverste tuningsindlæg her på siden, den med Manta'en, at tragtene har en del indflydelse på effekten, ligesom luftfiltre selvfølelig har. Men det kan da godt være at man skulle ruge filtre ved cruising, selvom bilen kun skal køre et par tusinde om året.
M.v.H. Lasse Kristensen
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
Besvar