Fiat Uno IE holset. svensker bil Team Bonnmeck.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

ja det gør den. den laver sikkert også 1200hk. men fra at måle det, og til at holde motoren fast på et omdrejningtal i længere tid.....
mener der er en max på 4000nm på de anlæg. det må de enten være over, eller meget tæt på med sådan en bil som TJUKs.
MVH søren
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

Jesper H skrev:Er ikke helt sikker på hvad du mener, men tjuks bmw har lavet lidt over 1000 hk på ktechs dynapack.


Tjuks har lagt 1180 hk hos ktech
Brap brap brap...
Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#13 Indlæg af Yugo Turbo »

Jeg synes også at det er et fint resultat, men jeg er nu ikke ret langt fra deres resultat, dog på en 8 v motor og med 1,45 i tryk, fik jeg mappet min til 390 hk og 500 nm hos ktech inden dhb. vil nu tro at de sidste kræfter nok skulle finde vej hvis jeg ladede 1,8 bars tryk
Brap brap brap...
Billede
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

Yugo Turbo skrev:Jeg synes også at det er et fint resultat, men jeg er nu ikke ret langt fra deres resultat, dog på en 8 v motor og med 1,45 i tryk, fik jeg mappet min til 390 hk og 500 nm hos ktech inden dhb. vil nu tro at de sidste kræfter nok skulle finde vej hvis jeg ladede 1,8 bars tryk
er det hjul eller motorydelse?
MVH søren
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#15 Indlæg af MTECH »

tjuks effekt er på de 1180 hk er motor ydelse, og det du snakker om med at holde den på et vis omdr tal er intet problem,bremsen er så kraftig i feltet så den kan bremse den inden for en hjul omdrejning hvis det var det man ønskede.

lasses effekt er også målt på motoren.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

hvordan måler man på motoren? altså hvilket regnestykke laver man for at få motorydelsen, ved at måle på nav?
de max 4000nm er det en forkert oplysning?
MVH søren
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#17 Indlæg af MTECH »

feltet viser både whp og chp...de 4000nm er korrekt.. 4000/med bagtøjsgearingen...og i tjuks tilfælde viste den lige over 4000nm på axle torque.. så med den gearing er feltet maxet ud. der fåes dog sw der gør man kan køre højere nm på dette felt+ at der findens en model der er større.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#18 Indlæg af lqs »

ja det er fint at det viser begge dele... hvad er forskellen?
hvordan kommer boxen frem til motorydelsen?
hvad var LASSES og TJUKS navydelse?
MVH søren
ps. de 4000nm er vel motormoment ganget op med totalgearing?
ikke blot bagtøj....
Brugeravatar
MTECH
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44

#19 Indlæg af MTECH »

lqs skrev:ja det er fint at det viser begge dele... hvad er forskellen?
hvordan kommer boxen frem til motorydelsen?
hvad var LASSES og TJUKS navydelse?
MVH søren
ps. de 4000nm er vel motormoment ganget op med totalgearing?
ikke blot bagtøj....


tjuks lå lige omkring 1000whp,aner ik hvad lasses lå på..der er en factor for fwd og rwd..ud fra den udregner den moter effekt.
det er som jeg skriver bagtøjs gearing divideret med 4000.så hvis du har en 4:1 gearing kan du måle max 1000 nm.

søg på dynapack så jeg sikker på du kan læse alt det om det som du har lyst til ;)
Senest rettet af MTECH 16 sep 2010, 19:33, rettet i alt 1 gang.
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

dvs den lægger 18% til i drivlinetab (uden dæk) på en bil som tjuks?
kun bagtøj skiver du?
det forudsætter vel at man har et 1-1 gear at rulle i ikke?
MVH søren
Besvar