Actuator

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

Actuator

#1 Indlæg af -Pedersen- »

Sidder lige og brainer, lidt over hvordan jeg får sat ladetrykket lidt ned.

Lige pt sidder der en 1bars actuator på bilen, og jeg vil gerne ned i 0,5.
Der er meget læse stof om netop dette emne, de fleste går på at forlænge acuator akselen. Men ville dette ikke forringe turboens engskaber til at opbygge tryk i de lave omdrejninger (turbotøven), da udstødningstrykket bliver ledt udenom tubinehjulet fra starten af pga wastegaten aldrig lukker helt ?

Har 2 ekstra til at ligge har overvejet at save bunden af en, for at kunne få fjederen ud og forkorte den lidt evt. eller sætte en blødere fjeder i.

Er lidt for nærig til at offre 1300 på en 0,4bars

mvh
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

en udvendig fjeder der trækker "den anden vej" kunne være en nærliggende og BILLIG løsning.
MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Actuator

#3 Indlæg af BANDIT »

-Pedersen- skrev:Sidder lige og brainer, lidt over hvordan jeg får sat ladetrykket lidt ned.

Lige pt sidder der en 1bars actuator på bilen, og jeg vil gerne ned i 0,5.
Der er meget læse stof om netop dette emne, de fleste går på at forlænge acuator akselen. Men ville dette ikke forringe turboens engskaber til at opbygge tryk i de lave omdrejninger (turbotøven), da udstødningstrykket bliver ledt udenom tubinehjulet fra starten af pga wastegaten aldrig lukker helt ?

Har 2 ekstra til at ligge har overvejet at save bunden af en, for at kunne få fjederen ud og forkorte den lidt evt. eller sætte en blødere fjeder i.

Er lidt for nærig til at offre 1300 på en 0,4bars

mvh


hvorfor lavere ladetryk. ? Hvis du nu bare købte en justerbar fra fx Forge kan du jo skifte rundt som du har lyst til.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#4 Indlæg af Lars PH »

midt på siden kan du se hva jeg gjorde engang men du skal være noget forsigtig når du svejser for det kan altså ikke tåle meget varme
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... c&start=10
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

Lqs -> Sjovt du siger det, prøvede til med sådan noget i mellemtiden. Fjedren på billedet er bare for stram. Så skriven i toppen er ikke blevet presset i bund og klattet fast endnu..

Billede

Bandit -> Ladetrykket skal ned i forbindelse med syn og godkendelse af motoren i bilen. Også ville det være rart at kunne justere lade trykket med en bleede ventil fra 0.5 og opad. Er også for nærig til at købe en forge :)

Lars -> Den var fin. Kan vel ikke være værre end at svejse rust i en fiat ? :grin:
Vedhæftede filer
acuator
acuator
IMG_1625.JPG (238.38 KiB) Vist 4909 gange
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

for stram ja det kender jeg sgu alt for godt...
men evt kan du blot bruge en alm trækfjeder, for så at trække/hjælpe ladetryk med at åbne wg.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

syn? var det ikke nemmere at drosle spjældvinkel eller rpm? ville ikke selv være bange for at syne helt uden aktivator....
Besvar