50000kr... at tjene, intet at tabe!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja, potentialet i den begrænsningsform skal man nok ikke undervurdere.johan o r skrev:Folkeræs regler i 402smart og sjovt
Det kan nok få bling-bling gøjlet ud af sporten!
Er der marked for det i DK?
Feks 50.000kr prisloft på bilen, 5% af entreindtægten til vinderen, 2,5 til nr.2 og 1% til nr3, samt pokaler at køre om....Kommer der nogen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hehe, tror du misforstår det.Slavteren skrev:med de deltagere der er i dk, er det så overhovedet realistisk at lave en præmie pulje på de beløb med et deltagergebyr der er overkommeligt? arrangøren kan jo ikke være bare lidt sikker på at få pengene hjem på gensalg..
Præmiepenge=%sats af indtægt.
Beløbsgrænse=klasseinddeling. Stil op i bil til 50k og du har nul risiko. Stil op i bil til 200k i 50k klassen, og risiker at få den solgt.
Stil op i bil til 100k i 200k klassen, vær dygtig nok til at vinde klassen, og måske få bilen handlet til de 200k.
Folkerace princip på begrænsningen, traktortræk princip på præmiepenge. Samme kunne gøres for transportpenge.
Risikoen for arrangøren er ikke større end den %sats der bliver fastlagt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
De eneste der har det volumen entreindtægter der er nødvendige er DHB i danmark. Bilsport modellen betragter jeg ikke som gennemførlig i DK af den årsag.lqs skrev:måske dit slagtersvenske ikke er så dårligt igen! bilsport købte vinderbilen fra action meet. men HENRIKs version er bestemt også spændende.
MVH søren
Nej, det skulle være helt efter folkeracemodellen, det kunne der være muligheder i.
Sporten kan ikke leve uden den "glamour" der er i blankpolerede glansbilleder af hensyn til publikums oplevelse(hvis man tænker bredere end ren performance), men lowbudget klassen kan være den diamentrale modsætning der mangles for at få nye ansigter ind. Faktum er jo at de fleste af de folk der kommer er meget seriøse og har lagt et meget stort beløb i bilerne. klasserne er ikke ret let tilgængelige for den almindelige mand, og muligheden for at købe sig til en racer for 50k, og tilmed en top3 bil kunne måske ændre lidt på den situation.
Kunne være spændende at gennemføre.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Vinderbilen fra ActionMeet (matsort Sierra med BMW kværn og monsterturbo) kørte en høj tier, en sådan bil er om alle omstændigheder et godt køb for en nybegynder.
Måske kunne løsningen på det økonomiske, være at sælge et lod til alle der kunne være interesseret i at vinde bilen, man kan så bagefter stigefinalerne m.v. give "nøglerne" til den heldige vinder som et sidste event på weekenden...
dette kunne ydermere måske så også hjælpe på at publikum udvandrer før tid...
Måske kunne løsningen på det økonomiske, være at sælge et lod til alle der kunne være interesseret i at vinde bilen, man kan så bagefter stigefinalerne m.v. give "nøglerne" til den heldige vinder som et sidste event på weekenden...
dette kunne ydermere måske så også hjælpe på at publikum udvandrer før tid...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”