Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Silkeborg Danmark
Jeg har fået et rimeligt underligt problem med min gamle diesel bil, for at kunne lave lidt diagnose så vil jeg hører om der var een i det midtjyske der har en AFR WB måler der kan lånes en times tid eller to.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
På lang sigt vil det bedre kunne betale sig at købe en selv, man kan være heldig at finde en brugt i fin stand til 1000kr og opefter ca.. og hvis du først er begyndt at rode med blanding/ justering osv. er den uundværlig. akurat som en tændingspistol til en benzin bil er et must have!

Titel:
Junior Medlem

tja, det kan naturligvis godt være..
men da jeg kun skal have lavet 3 målinger med de 3 programmer jeg har min motorstyring.
alternativt er at jeg finder et rullefelt og betaler de par hundrede kroner det kan koste for at få rullet 3 gange.
Det ville nemlig være rart at finde ud af hvorfor pokker mit afr forhold den er gået fra 18:5 til 16:5 i mellem området og fra 17 til 15, når jeg nærmer mig det rødefelt.

Titel:
Senior Medlem

Witz skrev:
tja, det kan naturligvis godt være..
men da jeg kun skal have lavet 3 målinger med de 3 programmer jeg har min motorstyring.
alternativt er at jeg finder et rullefelt og betaler de par hundrede kroner det kan koste for at få rullet 3 gange.
Det ville nemlig være rart at finde ud af hvorfor pokker mit afr forhold den er gået fra 18:5 til 16:5 i mellem området og fra 17 til 15, når jeg nærmer mig det rødefelt.

Hvien bil og hvilken tuner?

Titel:
Junior Medlem

golf 4 100hk tdi'er

Da bilen blev lavet, var der ingen problemer med afr overhovedet, men det er noget der er kommet efterfølgende.
jeg var selv til stede da bilen blev mappet ind, og der var kun lige en svag brise af røg, intet man kunne se når man kørte i bilen.

på mit syns map og mit org map er der intet at spore omkring røg, om jeg så ligger og presser bilen fra 3500 til 4500rpm.

kun på mit optimeret map er der kommet synligt røg udvikling..
Der er dog monteret 2½" komplet udstødning inkl forrør og en trykslange er blevet skiftet da den var utæt
samt er der skiftet brændstof fra shell til statoil pga af rabat hos statoil.
ladetrykket er også iorden.
aktuelt ladetryk og forspurgt ladetryk passer som ganske fint i forhold til hinanden.
Men mangler kun lige at få målt afr på syn og org program sådan at jeg kan sætte det op i mod de data jeg har fra dengang bilen var frisk lavet.

har været ude og købe lidt dyse rens og noget til diesel olien.

Tuner kan vel et sted være ligemeget, da der ikke er rettet i styreboksen men det må være et mekanisk problem.
Men træls at mangle knap 20hk og 30-40, nu hvor bilen i forvejen ikke er hurtig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time