Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2010, 06:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Skidt i tanken, det er faktisk noget lort :!:
Rust i tanken er noget riktigt lort :!:

Først og fremmest bør tanken rengøres/udskiftes med en ren tank.
Grovfiltret på forpumpen skal skiftes, og det skal hovedfiltret også.

Der er en stor sandsynlighed for at pumperne har taget skade af at æde lort. Noget man bør tænke på hvis det driller igen :!:

Trykregulatoern er noget der yderst sjældent fejler.
I de 20 år jeg har repareret biler, har jeg ikke været ude for en der har været defekt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2010, 17:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
vil ha skiftet benzin filter og kontroleret forpumpe samt lige kigge en gang i tanken for at se om der er sket noget der ikke ska være sket, men ja må jo nok kigge efter en ny hovede pumpe, har overvejet en høj trykes bosch 044 pumpe overkill ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2010, 07:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ja pumpen er et overkill!
Medmindre du sigter efter ca. 500 hk og derover.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2010, 17:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
jaa 500hk det sker ikke det er sikkert, må se om jeg kan finde en anden pumpe måske kommer an på hvad jeg kan få den 044 pumpe til når jeg får lidt rabat. Den orginale K-Jet pumpe hvad er der for en ? burde den ik ku klare en del heste ??

Kan se på systemet at det køre bedere nu, men tvivler på det er helt som det skal være, min duty cycle peaker på 85% omkring 200Kpa

Men ja få et tryk ur på den fuel rail :P Det skal der også så jeg kan se hvad der sker når man presser den lidt

Den fætter der sidder lige efter pumpen på en 240 hvad gør den altså pumpe - den sjove fætter - benzin filter og dyse bro


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2010, 07:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den originale pumpe kan hedde 0580254909
Den er opgivet til 148 l/t ved 5 bar, så den hænger med til rimeligt mange hk.

Den runde dims ved siden af pumpen er en tryk akumulator.
Sammen med returventilen på pumpen, så holder den benzintrykket oppe i systemet når motoren slukkes.
Dette var for at forhindre benzinen i at koge inde i rørene.
Meget viktigt på en Kjet!
Mindre viktigt/overflødigt på et elektrist sprøjt.

Hvis man erstatter returventilen med et rør, og fjerner akumulatoren.
Så finder man lidt mere volumen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2010, 07:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Morten VJ skrev:
Ja pumpen er et overkill!
Medmindre du sigter efter ca. 500 hk og derover.

MVH

Morten


er der nogen der faktisk har kørt med en 044 pumpe der har lavet over 500hk?

syntes ikke jeg kender nogen der kan få dem til det.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2010, 16:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har fået rullett 639hk med en bosch pumpe. ikke en gang en 044. tænker det har været en fra et K anlæg. mange gange er det nok mere med at tænke sig om, i stedet for "bare" at købe dyre stumper.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2010, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
har fået rullett 639hk med en bosch pumpe. ikke en gang en 044. tænker det har været en fra et K anlæg. mange gange er det nok mere med at tænke sig om, i stedet for "bare" at købe dyre stumper.
MVH søren


ja det er lidt sjovt. ofte syntes jeg ikke at de biler jeg kender med over 500hk kan få nok med en 044 pumpe. men det er alle gadebiler der klare en flatout på motorvejen. og SKAL kunne holde til det. ikke bare rulle tal over et par træk.

men det kan da ikke udelukkes der gøres noget forkert.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2010, 17:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Pumper fra de gamle K-jet anlæg er slet ikke så tossede endda. De er ofte store både på tryk, og på flow. Trækker også strøm derefter.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2010, 18:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nå prøver en extra pumpe fra et andet K-Jet anlæg jeg har liggende, men først skal jeg ha noget ur på den fuel rail, så jeg kan holde øje med trykket så må jeg se om der skal anden pumpe på og hvilken det så blir


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team