Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: MS for mig?

Hej, står i den situation at jeg har moddet min saxo VTR. Der er kommet nyt gasspjæld på som er større og køre med en anden TPS. Planen er at der snart kommer skrapper knast. Så kommer ikke udover den skal chippes.

Men med det nye gasspjæld kan jeg ikke få den til at stå ordentligt i tomgang og den hakker ved fuldgas. Er rimelig sikker på det er min motorstyring der ikke har det særligt godt med den nye TPS og størrelsen på spjældet. Det må give nogle værdier tilbage min motorstyring ikke ordentligt kan forholde sig til.

Istedet for at få den chippet professionelt kunne det da være skide sjovt at selv lege med motorstyringen og det er jo her hvor MS kommer ind i billedet.

Men er tvivl om jeg er istand til at kaste mig ud i det og kan ikke lige gennemskue hvor meget arbejde der ligger i det, selvom jeg har fået læst en del om emnet.

Selve det at samle komponenterne eller købe en færdig boks er ikke problemet.
Men skal der køres med en ny lambda der kan måle blandingsforholdet? skal der sættes et triggerhjul på?, skal ledningsnettet skiftes eller kan det eksisterende moddes på MS pin stikket? osv.
Bilen køre hverken med tryg eller andet gøjl. Den har en Map, TPS, Air temp, coolant temp og diverse andre føler.

Nolge der ligger inde med god begynder information som gerne må være lidt detaljeret, så jeg ikke stadig står med en masse spørgsmål bagefter?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time