lqs skrev:
HenrikGM skrev:
-Pedersen- skrev:
Hvordan skulle man kunne dokumentere, for forurening på en drosset motor ?
Den alm CO måling ved syn plejer jo ikke være nok, i så mange andre tilfælde....
Det er jo en af velsignelserne ved en gammel bil.....ingen emisionskrav....
se det passer jo ikke helt HENRIK!
der er et krav, om at bilen ikke må forurene mere end standard. hvad man så skal lægge i det? eller hvem der skal bevise hvad?
der kan i hvert fald sagtens lægges forhindringer i vejen på den måde.
men igen, prøv at få bindende svar fra myndighederne.
MVH søren
Ja, det er spørgsmålet.
Bilen er så gammel så den maksimalt skal overholde et krav der hedder 6%CO i tomgang, ligesom min -83 240.
6% CO i tomgang er ganske voldsomt, og en alm 240motor går ikke ret godt i tomgang hvis den ikke kan overholde det krav, så kravet er nærmest automatisk opfyldt, hvis bilen ellers kører bare lidt anstændigt.
Eftersom lige præcist den diciplin kan kontrolleres, og bliver det til syn, så er det lidt anderledes end på nyere biler hvor det i værste fald er en euronorm der skal overholdes.
De to scenarier er så langt fra hinanden, og det første er i min verden ikke noget problem.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!