mekanisk drosling af volvo b5234t

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

mekanisk drosling af volvo b5234t

#1 Indlæg af lassetn »

nu har jeg snakket med fstyr om at ligge en b5234t 225hk i min 142
men problemet er jo af bilen kun må have 180hk og 220nm. men de sagde at det var ok hvis jeg lavede en mekanisk drosling....

hvordan kan jeg gøre dette...?
tænkte selv på noget med en reduktion af indsugning på indsugningen på turbo.....

lille problem....
den skulle også gerne kunne lave 400-450hk så det skal være noget der kan fjernes igen.....
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

det skal du sørge for at få på skrift!
for sådan har reglerne ikke været håndteret hidtil. det har været motorens standard ydelse, ifølge fabriken, der har været gældende, og intet andet.
noget helt andet er, hvorfor lave det (forsøge lave) det lovligt, når det åbenbart ikke er din plan alligevel?
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Som søren skriver FÅ DET PÅ SKRIFT, eller navnet på manden.
Vi er en del der godt kunne bruge sådan et stykke papir :-)
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Tag en taktisk tilgangsvinkel til dem.

Spørg feks om det er ok med en drosling som på MC, hvor der bliver indsadt en stålskive i indsuget, således at max effekten er begrænset.

Spørg om de har præferencer på den aktuelle lysning, hvis nej, om det er ok du får et dansk anerkendt rullefelt til at lave rulninger med forskellige størrelse dyser, og dermed ramme din maksimale motoreffekt på den måde.

Hvis du kommunikerer med dem på skrift, så tænk dig godt om. Den mail du skriver, som der bliver svaretr på er juridisk bindende, dvs. hvis du formulerer dig forkert, arbejder du dig ud i en blindgyde. Er der først svaret "imod din fordel", så er det svært komme tilbage igen, da nogen så skal "sluge en kamel" et sted.

Som både Søren og Finn skriver, så er det helt nye toner der bryder fuldstædigt med gamle principper. Det kan godt være fordelagtigt, men der skal noget til på skrift der bakker din sag op.

En MC lign. drossel løsning kunne være meget interessant, men 220Nm er ikke ret meget med den motor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

.

#6 Indlæg af BANDIT »

Hvis det er en turbomotor kan man vel bare få monteret en restrictor , ligesom rallybiler. :coffee:
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: .

#7 Indlæg af Morten VJ »

BANDIT skrev:Hvis det er en turbomotor kan man vel bare få monteret en restrictor , ligesom rallybiler. :coffee:


Og hvordan vil du reducere momentet??

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#8 Indlæg af Lars PH »

momentet er vel bare igen at få et anerkendt firma til at lave en kobling der max kan over føre den gældende effekt og så en et stempel nr i den lige som i traktortræk. Så må de så bare finde ud af hva straffen skal være vis man bygge det om igen
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Supra MK4 skrev:Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...


Nej det siger de jo.....Hvis ret er lige for alle, kan jeg så kræve 300kr i gebyr den anden vej??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#10 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:Deres svar er dog ikke juridisk bindende, før du betaler dem 300kr, og ber dem lave et juridisk bindende svar...


Nej det siger de jo.....Hvis ret er lige for alle, kan jeg så kræve 300kr i gebyr den anden vej??


SKAT er jo et firma som skal tjene penge. SKAT forsøger jo bare at skramme kunder væk. Dog helst den kunde gruppe som spørg og spørg men aldrig kommer videre...

Hvis ik de forlange 300 kr, så ville dine skatte papirer af hvilken som helst art, tage 3 gange så lang tid at få igennem.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar