Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jul 2010, 22:02 
Offline

Tilmeldt: 27 mar 2009, 22:25
Indlæg: 1
Geografisk sted: Borkop
Hejsa alle i skøre dejlige carfreaks !! er der nogen af Jer der har erfaring med MC karburatorer på bilmotorer og måske vil fortælle mig lidt om fordele/ulemper ved dette.
Mvh. Niels


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2010, 08:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
En af de mere successfulde danske grp. H. rallybiler (Ascona B 2.0 - aka "Tigerdyret") kørte med sådan et sæt. Jeg har ikke selv lige erfaringer med det, men den gjorde det i hvert fald ret godt :-).

Det siges at udvekslingen på både MC spjældhuse og karburatorer er lidt "alternativ", så den er meget følsom helt nede. Her kan man være ude i måske at finde/bygge en anden rulle på trækket, så den ændrer udveksling deropad.

Jeg har dog oplevet selv på Corolla spjæld, at de bare ER meget følsomme helt nede. Pointen er at med fire separate spjæld, så bliver den totale lysning MEGET hurtigt RET stor ift. hvad en bilmotor har brug for når man tøffer rundt. Samme med dobbelte Webere og Dell'Orto'er for den sags skyld.
Det er ikke værre end at det bare kræver lidt tilvænning. Om det er væsentligt værre på MC-grej ved jeg dog ikke - men der er altså folk der kører med det uden det helt store palaver - og det er jo en billig løsning til at få en masse flow må man sige.

Ellers skal du tænke lidt på hvordan de "tilsluttes". Mange gange er de koblet med slange/gummistudser på MC'erne, og har ikke en egentlig flange at bolte til. Det skal du håndtere på en eller anden måde. Det er ikke nødvendigvis ret nemt at lave voldsomt flowvenligt.
Slutteligt så kig til afstanden mellem karburatorene. Nogle sæt er to dobbelte, andre er fire enkelte. Nogle kan man nemt ændre afstand mellem om nødvendigt, andre er meget bøvlede. Det er i hvert fald ting der skal tages højde for.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2010, 19:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Har en kammerat som satte et sæt karburatorer på sin 1,0 uno med en temmelig skarp knast.

Han fik dem dysset ind og så kørte den.

Ihvertfald fra 4500 omdr. og til 8000 mener jeg.

Der var så lagt 2 brikker i løfterne for at få spillerummet justeret, og det kostede en motor, da de faldt ud :tooth:

Men den lød som en motorcykel, men var håbløs at køre i, da den intet kunne lave under 4500 omdr.
Men sjov var den 8)

Han havde lavet en flance med slanger til karburatorne.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team