Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Jeg var ved at skift tandrem på vores bil og efter den var monteret ville jeg køre lidt tilbage for ikke at ligge i det vand jeg havde spildt.
Der er det at det går galt for jeg startede bilen uden at få slangerne samlet i højre side ved tandremmen, jeg fik først stoppet den da den har hældt så meget diesel ud at jeg lugter det.

Jeg synes jeg har prøvet alt for at udlufte den: løsne skruen på filter på med tænding og lukke igen når der er ren stråle. derefter løsne et trykrør i den overbevisning at skulle højtrykspumpen kun tømme et rør for luft af gangen kunne det hurtigt klares.
Jeg gav for alvor op kl 22 men havde da været igang i det meste af 2 timer (selvfølgelig godt med afkølings pauser til både starter og pumpe)

Nogen der kender motoren (1,6hdi 92hk) og kan fortælle hvad jeg har overset??

PÅ forhånd tak
Bent

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Hej, i venstre side af motorrummet sidder der 2 slanger en grøn og en hvid, den grønne tager du af.
Lige under motordækslet sidder der en "håndpumpe" som består af en bold.
Så trykker du bolden sammen, og i det den skal til at udvide sig holder du fingeren for det hul hvor den grønne slange sidder på, det bliver du bare ved med til bolden er hård, og så lige et par gange med slangen på så skulle den være der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time