Det er jo et standpunkt... nemlig at der er ét mål med reglementet som overstiger alle andre: nemlig at der må kun være regler for noget der i praksis kan kontrolleres, og som er til at forstå.HenrikGM skrev:Hvis du laver reglementet simpelt nok, så kan det.
Jo mere kompliceret det reglement bliver, desto færre læser det, og desto flere overtræder det. Jo flere overtrædelser, desto flere "dispensationer"(mere eller mindre frivilligt), og det fører direkte til degradering af reglementets troværdighed.
KISS.
I den virkelige verden... og, ja undskyld sarkasmen, men jeg synes det er noget ophøjet-jeg-sidder-på-min-piedestal-og-har-alle-svarene-pjat at der slås SÅ meget på KISS uden skyldig skelen til andre mål.
Jeg er fuldt tilhænger af at holde tingene simple - men nogle gange er der ANDRE mål at opfylde som har højere prioritet, og så bliver det mere fortolknings-agtigt, og knap så simpelt, og, og, og....
Hvis målet er at holde simple regler, så er det ophøjede mål: ingen regler... det giver heller ikke det resultat som (jeg går ud fra) folk efterstræber.