Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2010, 21:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
En kammerat har lige købt sig en Starlet P9'er, med en 4EF-TE motor.
Den lavede lidt udsættere, så vi tog lige og smed min computer på den, og kørte ud for at se hvad der skete. Det viste sig, at overboost var sat lige omkring det ladetryk bilen kørte med, så det blev lige hævet lidt.

Tunerstudio ser koden som 029q2hr8f.
Jeg gik så i fanen diagnosis, hvor jeg kan se, at den ser et triggerhjul helt som den skal, og bilen kører jo også fejlfrit, det undrer mig bare at jeg ikke kan se omdrejningstælleren i tunerstudio - nogen der ved hvorfor?

En anden ting jeg også undrer mig over, er at jeg lige kastede et blik på tændingstabellen, og det ikke stemmer overens med det som dashboard viser under Spark Advance.

Her er et billede der faktisk viser begge ting på en gang:
Billede

Kan i hjælpe mig?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 21:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Prøv og brug det gamle megatune.
så vidt jeg ved er tunerstudio stadig kun beta.
Jeg havde mange underlig problemer med tunerstudio, da jeg prøvede det sidst.mine temperaure gik i ged, og ja rpm signal viste den ikke rigtig, ja der var faktisk mange komiske fejl i det nye (super) program.
gik tilbage til megatune igen. og alt virkede fint igen :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 22:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg er utroligt dum til at opsætte megatune, havde endda downloadet det, men blev ved med at få at vide, at jeg brugte den forkerte version firmware, så jeg kunne lave rav i den, når jeg startede programmet :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 22:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Jeg tror bare man skal holde sig fra MS-1 og tuner studio, har også oplevet et par gange at de "ikke helt snakker samme sprog" :?

Hvis det er en boks ude fra Turbo motor, så hent programmet fra hans side af, der er det med man skal bruge for at få det til at virke.

Til MS-2 vil jeg personligt til en hver tid foretrække Tuner Studio frem for Mega Tune (min Linux computer, er så heller ikke pokkers god til Mega Tune)

Mvh. Jacob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 22:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Med hensyn til sparktable og aktuel tændingstidspunkt, kan det måske være pga. af nogle af korrektionsfaktorerne , eks kold/varm vand-/luft-temp, ladetryk, omdr (både for stabil tomgang og rev-limit) :?:

Sparktable er jo "bare" udgangspunktet, der er jo mange steder at vælge korrektionsfaktorer...

Vh Jesper K


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2010, 22:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Ah, javel ja.

Har fundet den på turbomotors side, og der lå en hi-res kode med det rigtige nummer, så tror måske jeg har fået sat det op nu, men nu har jeg så ikke lige bilen ved hånden :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2010, 04:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg kender flere der bruger TS med MS1 incl jeg selv og det virker rigtig fint, især den nyeste version! Alle dem jeg kender som bruger det kører med HIres code!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2010, 07:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Kaas skrev:
Jeg kender flere der bruger TS med MS1 incl jeg selv og det virker rigtig fint, især den nyeste version! Alle dem jeg kender som bruger det kører med HIres code!


Det skal nok også siges at dem jeg har førsøgt det med har været ude fra Rene af, så mon ikke det er der årsagen ligger så.

Er nu også blevet helt glad for det TS, det er ihvertfald væsentligt bedre end mega tunix som er en mega tune "klon" til Linux computere


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2010, 08:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Rune Sm: var det ikke dig der boede heroppe nord på ? omkring ålborg ? Jeg vil gerne hjælpe dig med at få computeren og ms til at snakke samme sprog, hvis du da ikke selv har fundet ud af det..

Mvh rasmus..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2010, 19:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tunerstudio har faktisk et par "nær død motorer" på samvittigheden. Den kan komme i tanke om at lave kaos i faste settings du ikke kan se hvis din serielforbindelse ikke er ok, og den fortæller dig ikke at det er et problem. MT kommer trods alt som regel med en fejl, hvis det ikke passer med det programmet forventer.

Det går helt af H til med sikkerheden hvis man kører forbindelsen trådløst, eller via USB.

Tunerstudio er imo ikke stabil nok til en nybegynder, men hver sin lyst.

Hvad angår MS2, så er det værd at tænke over at CPUens filter kan skjule at RPM signalet er noget kolort, og dermed bliver det lidt sjovt at snakke om tændingsvinkler(faktiske!). Det ser den almindelige bruger ikke. MS1 derimod skaber sig, så man kan se det, men det medfører så også at fejlen er tydelig, på både godt og ondt. Personligt tror jeg man opfandt det filter af to årsager, dels for at imødegå diverse tossede ledningsføringer, dels for at matche de mere kommercielle styringer.

Jeg personligt vil hellere have noget der fortæller mig at der er et problem, end håndtere et maskeret problem.

Jeg tror læringen skal være at blot fordi man ikke kan SE det, så betyder det ikke at det ikke ER der.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team