Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jun 2010, 19:43 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 feb 2010, 21:58
Indlæg: 33
det er på en nissan 200sx s13. (ca 325hk)
bilen skal brges både til hverdag og til ræs


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2010, 20:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det kræver lidt justering, ellers går det bare op i dæk røg...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2010, 20:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
ulemperne inkluderer at din gearkasse nok ikke synes det er den fedeste idé, samt at hvis den er med ignition-cut synes din turbo og udstødning måske heller ikke godt om det.

Fordelene er forhåbentlig nogenlunde indlysende :rock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2010, 20:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Når vi så snakker Launch control i Mega Squirt hvad kører folk så med af indstillinger?

Mine er således

Hard Limit rpm: 3000
Retard to deg : 5
Cut X sparks : 4
From Y events : 5

Bruger det dog aldrig, lavede det egenligt mest fordi jeg synes det er grov spændende at starte lodde jernet op og rode lidt med styreboksen ind i mellem :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2010, 12:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Launch control er jo jo ikke noget der bør bruges i mere end et par sek. af gangen så varmen i turboen vil jo være begrenset.
Med hensyn til gearkassen på ca18det så er den på ingen måde svag, selv om man sagtens kan finde eksempler på at de er gået i stykker.
Man skal her også tænke hvem og til hvad de her gearkasser bliver brugt til når man bedømmer dem.
Det er også en udbredt opfattelse at Ca kassen kan holde til mere end Sr20 kassen, om det skyldes at man ofte ser 15% flere Nm. på den knap så Rpm. villige Sr20det motor når de bliver målt er jeg ikke den rette til at bedømme.
Der er rigtig mange gearkasser som køre med over 500Hk, og når de ryger sig en tur er det ofte 3 gear som går.
Jeg har også tænkt mig at lave Launch control når jeg en gang får en støre turbo.
Jeg kunne godt tænke mig at få ladetrykket noget tidligere ved start, da jeg er træt af at slippe koblingen ved 5000 Rpm for at kunne få noget træk i den lille motor, alt for ofte ender det med ukontrolleret hjulspind.

Ham her vil prøve at lave Launch control på hans bil for at få tiden lidt ned, selv om der ud over gearkassen nok ikke er mange samenligninger.....
http://www.youtube.com/watch?v=M8OuaVSvvrI
Er det som om at den lige dykker lidt 10m efter starten... kunne det skyltes mangel på ladetryk....?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team