Ny boks monteret.. Rpm signal er nu stabilt
og bilen kom sådanset igang, som altid er der lige lidt justering første gang der skal liv i sådan en bil. men da vi slap knappen til starteren havde den igen blandet hvad der ligner 2 koder.. altså nøjagtig det samme problem som før nævnt.
Vi prøvede så med et nyt alm. syre batteri (der sidder et lille gele batteri i bilen normalt)
Det gav ingen forskel, Min tanke var at ms skulle blive tosset når spændingen kom under det kritiske nivau, men i real time display ligger spændingen på omkring 10 volt når starteren turner motoren, flere batterier og startkabler er prøvet men selv ved 11,5 volt er det samme resultat. så vi må her konkludere at det ikke er et spændings problem.
Næste tanke faldt på generatoren som jo kører med rundt når man turner.. ledningerne til den blev demonteret.. stadig det samme problem.. så snart man slipper startknappen bliver boksen skør.
Den eneste måde at få boksen tilbage til "normal stand" er at ligge firmware ind igen, hvilket vi har gjort en del gange.
Under en genindlæsning af firmware kom martin uheldigvis til at turne starteren meget kort, og så blev MS pigesur og ville ikke tage imod ny firmware..
Nu kommer boksen også for første gang med en fejlkode :
boot>L what?
Download failed:
Expected response " Complete
Boot>",
but received this "
" .ot>L - what?
tryk på vilkårlig tast for at fortsætte...
Jeg ved hvor boot jumperen sidder i de 2 af henriks tidligere modeller af MS men i denne nye boks er jeg desværre lidt på vildspor.. så ikke flere forsøg lige nu..
Eneste ide jeg har tilbage nu er ny starter, hvilket jeg ikke helt tror på, men kan ikke rigtig se problemet andre steder. Derefter er eneste håb nok en stille bøn på knæ ovre i hjørnet af værkstedet.. og evt en lille tåre.. !§!