Hej drenge.
Jeg trænger til et frisk syn på den her, jeg er kørt fast.
For noget tid tilbage satte jeg en 16v 2,0 turbo motor i stand, til min saab. Jeg har så fået den sat i, og monteret megasquirt og startet op.
Idag kom en ven (Daniel) og hjalp mig med softwaren, mht indkøring og alt det, og efter vi havde kørt rundt i en times tid begyndte den faktisk at gå halv-godt, med nogen småting tilbage at ønske selvfølgelig.
Vi kørte tilbage i værkstedet, og begyndte at tune varm-start (Start generelt, den var ikke helt nem at slå igang).
Pludselig lyder det somom den lige slår tilbage under en start, altså motoren bliver skubbet baglæns, hvilket jo nok også er til at forstå når den ikke er helt indstillet korrekt, men derefter kunne starteren pludselig ikke længere tørne motoren.
Starteren var brandvarm grundet gentagne startforsøg, og jeg havde en ekstra på lager, så den blev skiftet, men lige lidt hjalp det - den tørner MEGET langsomt. Tændrørene blev pillet ud, for at se om den havde fyldt en cylinder med benzin, men den var knasttør.
Uden tændrørene i forsøgte vi at tørne igen, men det går ALT for langsomt stadig, vi snakker 100-150 omdr.
Motoren kan heller ikke tørnes med hånden ved krumtappen, eller skubbes rundt i gear, der er simpelthen alt for stor mekanisk modstand i motoren.
Den kører kædetræk, så låget blev lige løftet af, og ud fra øjemål står knasterne stadig (meget ca) 180 grader fra hinanden.
Hvad ville i gøre? Jeg er så træt af det jeg har svært ved at overskue det lige nu
_________________ Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
|