Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 06:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2010, 20:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg er ved at indkøre min Vems med "VE Tune By Statistics" og har efter at have kørt under 60Km på motorvej kommet mellem 95% og 105% i de fleste områder fra 800- 5000Rpm og 40-150 i map.
Jeg bruger en "Rpm/Map ignition tabel" her fra PF.

Det næste jeg skal have på plads er "Acceleration Enrichments"
Man kan på billedet se at den røde lambda streg hopper lidt ved 1.20min hvor jeg giver fuld gas.

Nå mit spørgsmål er om der er nogle der ved hvad der sker ved 1.22min.
Man kan i bunden af billedet se "Pulse Width" falde helt ud.
Jeg har "Coil Charge Time" sat til 1.92 Ms
Og "Coil Charge Time MAP Scale til 10"

Det kan ikke være knock da det ikke er slået til.

Hvis der er nogle der ønsker at se flere billeder af fenomenet så har jeg flere Vemslog hvor det sker....


Vedhæftede filer:
Vemslog.JPG
Vemslog.JPG [ 202.82 KiB | Vist 6977 gange ]

_________________
Nissan 200sx


Senest rettet af dykkerdahl 09 maj 2010, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2010, 20:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Kan det være noget fuelcut ved 0.5 bar?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2010, 21:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hej Jens

Du skal kikke på Rev ”Limit/Overrun/Safety” og derefter se Overboost fuelcut den har du sat til 150 Kpa. Dvs. at du lukker for dysserne over dette tryk. Funktionen er ment som en sikkerhedsfaktor hvis motoren skulle komme op i et tryk område man ikke ønsker. Sæt den værdi til 260 Kpa.

Vems.dk


Billede[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2010, 07:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Stærkt Peter Vems.....
Jeg retter det nu og smutter en tur på motorvejen og så får du en Hel VemsLog.....

Hvis der er nogle der har lyst til at se min Ve tabel, Tændings Map og lamda Map så Kommer de her.

I mit Tændings map som er lavet efter
http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... rator.aspx
er der rettet lidt omkring Max Nm som jeg har fundet på en dyno udskrift fra UK. med den samme motor, turbo, knast, spjæld mm.
Den kan du også se.

Hvis i har noget at tilføje vil jeg meget meget gerne høre det da det er et helt nyt område for mig. :up:


Vedhæftede filer:
VE Tabel.JPG
VE Tabel.JPG [ 101.79 KiB | Vist 6949 gange ]
Tænding.JPG
Tænding.JPG [ 130.6 KiB | Vist 6951 gange ]
Lambda.JPG
Lambda.JPG [ 132.58 KiB | Vist 6955 gange ]
Ca18det GT2860RS fundet i UK.jpg
Ca18det GT2860RS fundet i UK.jpg [ 44.93 KiB | Vist 6948 gange ]

_________________
Nissan 200sx
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2010, 15:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Så fik jeg rettet "Overboost fuelcut" og nu køre den som en drøm...
Jeg har ikke tilsluttet ladetryks styring så den stopper ved 160Kpa med hjælp fra den mekaniske aktuator (den bliver tilsluttet NU)
Men den køre ret godt og trækker rigtig godt og hårdt fra 3500Rpm og op.
Hvis jeg ikke havde et log at se på ville jeg tro at alt var som det skulle være.... Det her er meget bedre end Chip
Jeg har aldrig rørt sådan en styring og efter bare 100KM på vej har bilen aldrig kørt bedre, fuck jeg bliver sku helt "HØJ"

Jeg har også givet den lidt mere i "Acceleration Enrichments" men det er ikke helt godt i nu.
Det kan ikke mærkes på bilen men ses på de to billeder jeg vedhæfter.

Der er også en VemsTune Log hvis der nogle der vil rode lidt rundt i loggen og min Config

Kunne godt bruge lidt hjælp til "Acceleration Enrichments" hvis du kan se noget eller har en ide!

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2010, 21:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hej Jens

Stort tillykke med din Vems styring og vi deler din begejstring med dig. Efter du har fået en Pc der virker er det lykkedes dig af få Styringen sat op til to trigger input, Cop, fire dysser, mm og det kan være en øvelse i sig selv da alting jo skal komme på det rigtige tidspunkt og i den korrekte rækkefølge.

Jeg kan ikke se at du har uploadet en en log fil. Upload altid en logfil da denne også indeholder alle indstillinger og tabeller + GPS data hvis antennen er tilsluttet.

Log filen gør det nemt for os andre og vi kan bedere hjælpe dig. Det smarte ved at have alle data samlet i en og samme log fil er at når du ændre noget i opsætningen eller et map er at man kan se det i log filen. VemsTune tegner en lodret streg hver gang du laver om på noget for at gøre dig opmærksom på at du har lavet en ændring. Når man afspiller loggen vil du kan se de ting du har ændret nøjagtigt som det blev gjort da du kørte og indstillede bilen.

Du skal hæve dit lambda map til ca. 260 Kpa ellers kommer du uden for det målebar område (samme som din Ve tabel) hvis du ønsker at lade Vemsen regulere i fuldlast området.


Under sikkerheds funktioner skal Disable reduktion af turbo tryk ved for høj MAT og udstødnings temperatur. Slå ALTID alle de smarte funktioner fra til at starte med så de ikke har indflydelse på grund indkøringen

I VemsTune kan du trykke på shift+4 her kan man se hvordan beregningerne bliver lavet og om der trækkes fra eller lægges til. Dette kan være nyttig hvis du har en eller anden funktion der tilsætter mere brandstof uden man ved det.

Du ønsker heller ikke at give mere benzin ved høj udstødnings temperatur så der skriver du 0%


Tændings mappet og ve ville jeg nok ændre så du får fler felter ved tomgang (ca, 20-50 Kpa.) og større spring i de områder hvor din turbo opbygger ladetryk (ca. 180 Kpa.) det er bedst at have mange felter i de områder man bruger mest men dette kan gøres når du har fået mere erfaring med Vemsen og du kender din nye motor bedere.


Vems.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2010, 22:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Tak Peter...
Lidt at gennem gå i morgen :coffee:

Jeg fik vist rodet lidt rundt med mine Vemslog, det går nogle gange lidt for hurtigt her over på øen.... :up:

Jeg prøver lige igen med en Vemslog...

http://www.vems.hu/files/MembersPage/Je ... .18.42.zip

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2010, 22:38 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
dykkerdahl skrev:
Men den køre ret godt og trækker rigtig godt og hårdt fra 3500Rpm og op.
Hvis jeg ikke havde et log at se på ville jeg tro at alt var som det skulle være.... Det her er meget bedre end Chip
Jeg har aldrig rørt sådan en styring og efter bare 100KM på vej har bilen aldrig kørt bedre....


Fedt at høre endnu en ildsjæl opleve sejrsrusen med egen programerbar styring. Fedt og stort tillykke!

dykkerdahl skrev:

I mit Tændings map som er lavet efter
http://powerpage.dk.web26.wannafindserv ... rator.aspx
er der rettet lidt omkring Max Nm som jeg har fundet på en dyno udskrift fra UK. med den samme motor, turbo, knast, spjæld mm.


... og ret positivt feed back på opstartsmap med lidt korrektion omkring max fyldning/moment.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team