Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2010, 01:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
-Pedersen- skrev:
HenrikGM skrev:
tænding er erfaring. Optimal tænding er ikke nødvendigvist der hvor det er lige før den banker hørbart. Slet ikke.

Stop ved den laveste vinkel der ikke giver mere effekt at forøge.


Så indkøring af tænding uden rullefelt er "no go" ?

Mvh


Nej, det siger jeg ikke. Det er et spørgsmål om hvor metodisk du er i din tilgangsvinkel til sagen. Hvis du tager det stille og roligt, og forstår hvad motoren forsøger at fortælle dig, så kan du komme meget meget langt.
Omvendt, hvis du ikke kan læse signalerne der kommer, (eller ikke tror på det!), så er du bedre tjent med at finde en der har lidt erfaring. Rullefeltet alene gør det ikke.

Når du spørger sådan som du gør har du to muligheder: A finde en du kan købe dig til lidt hjælp hos, eller B lære det selv aka learning by doing.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 maj 2010, 00:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg har i dag haft min første prøvetur med min nye motorstyring.
Ve. ignition og lambda tabeller er nogle jeg har skrævet af og rattet/tilpasset efter at have gennem set tabeller fra alle dem som over nettet har hjulpet mig igennem installationen. Jeg har aldrig før set eller haft noget med motorstyringer at gøre før, så det er og har været en spændene lærerig omgang. :reading:
Jeg har ifølge mine log næsten fået kontrol over mit lambda tal op til 100Kba med en konservativ tænding der ligger fra 15 til 28 grader.

Når jeg nu inden for et par dage begynder at bevæge mig ind i områder med tryk :up: er jeg selvfølgelig bange for at den skal begynde at motorbanke svagt uden at det kan høres. jeg har før brugt en vandslange/høreværn på topstykket (fejl) for at prøve at lytte efter knock og var meget overrasket over hvor mange metal lyde man tydeligt kunne høre. :wow:

Hvad bruger i til at lytte efter knock?

JakobM med hensyn til den Ignition guide fra PP. er det nok mest nogle af de tal som skal stå under 3-Transfer som for en nybegynder kan være lidt svære at forstå og kende.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2010, 13:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hvordan ser denne tabel ud til min motor?

Jeg ved ikke rigtig hvad der er vigtigt af info. men her er lidt.
Motor: Nissan Ca18det 1.8 liter.
Boring: 84mm
4 ventiller hvor jeg mener at indsugnings ventilen er 34.5 og ud 28.5mm
Knaster: 2x248/8.5 overlap 14 grader.
Stor intercooler, okay kina manifold, 3" udstødning og kat.
Turbo: Gt2860rs
Vems motorstyring med 550 dysser ved 3 bar.

Jeg har ikke så meget mere info. om denne motor.
Jeg har set flere rulninger hvor denne motor med en 240/7.8 indsugnings knast og et 55mm "klosset" spjæld laver 350Hk på denne turbo ved ca 1.4 bar.
Jeg mener at de typisk vil ligge på 350Hp/6300Rpm og +400Nm/5400rpm

Håber at det er info. nok for at vurdere dette map...
Alt info. kunne være en hjælp da jeg er ved at køre den ind.....!


[/img][/list][/list]


Vedhæftede filer:
Kopi af Ignition_timing.xls [100 KiB]
Downloadet 465 gange

_________________
Nissan 200sx
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team