Blob skrev:
Jeg kan huske at helt tilbage til knallert-tiden, så kunne man nogle gange have et tændrør som godt kunne tænde når man pillede det ud af cylinderen, men når man så monterede det i motoren var det stendødt.
Gad vide om det samme kan gøre sig gældende for biler?
I så fald bliver du jo nødt til at lave en slags "trykkammer" for at kunne bruge testen til noget.
Det elektriske kan man vil bare lave som på en bil med en spole.
Hvordan påtænker du at lave det?
hvor ved du fra at der ingen gnist var når røret var monteret i TOPSTYKKET
røret kan jo sagten slå en gnist, men være brændt i kernen , så den gnist der kommer ikke kan antænde.
jeg har prøvet en del gange at der har været rør der er brændt, og der har jeg haft multimeteret på for at se om der var modstand mellem gevind/top af røret, er der det så er røret brændt.
men som du skriver så kan man jo lave en tester af en tændspole/igniter.
man kan normalt godt se på den gnist der kommer om røret er i god stand, hvis gnisten springer rundt så er røret defekt som regel defekt.
man kan også se på farven af gnisten om røret er som det skal være, men det kræver jo at man ved hvordan det ser ud