Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2010, 19:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2010, 19:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
smeden skrev:
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2010, 19:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
det skal helst være en original 240Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2010, 23:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har en 240 turbo karos dog uden motor divlinje rå karos og en masse rust.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2010, 09:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
HenrikGM skrev:
smeden skrev:
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2010, 13:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2010, 21:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
HenrikGM skrev:
Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.


Der skal vel dokumenteres at bilen er identisk med en turbo?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2010, 21:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
HenrikGM skrev:
Excess skrev:
HenrikGM skrev:
smeden skrev:
Jeg søger en volvo 240 turbo, der må gerne skulle laves lidt rust, men skal kunne kører både bil og motor.

Håber der er en som har en til salg.


Hint: En alm 240 fra samme årgang kan være en god kandidat, hvis det ikke er fordi du jagter en original 240Turbo.

Den almindelige er desuden voldsomt meget nemmere at finde.


Hvad skal der til for at for godkendt en alm 240 som en med
turbo?


Betal en håndfuld tusinde i afgift, så er den i vinkel. Så får du jo papirerne, men hvis det er pga "kult" værdien i at eje en original turbo, så er der ikke så meget at gøre.

skal der ikke dokumenteres at bilen er identisk med turbo versionen. Man må da skulle være i besidelse af en eller anden form for papire?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 apr 2010, 22:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nope, karossen er godkendt til 220hk, så det er ikke så svært. Måske svært at finde en synsmand der forstår det, men det er kun første gang det er et problem.

Lav lidt mere research, så skal du se.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 18:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2004, 11:52
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt. jyl.
hej...


Jeg har ALLE papir fra volvo, du skal bruge...

-Så skal han syn den..., Du skal have den godkendt med kontruktiv ændring...

- Du skal også monter "road-holding" kit..(Andre Støddæmpere for/bag).
osv....

Du må godt få en kopi af papirne fra volvo.., samt Div. Tillæg..- Alt efter årg...

mvh. skou. 20124555

_________________
242TI
Extrem moment er næsten lige så godt som sex..
Drifting er god håndtering af hendes røv..., og giver ofte en velfortjent hylen...- brug begge hænder, hvis hun bliver for vild...- eller hold igen med sømmet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 101 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team