Prøv at kigge lidt på sammenhængen mht. MP i stedet for lommeulden.
Hvorfor mon et sådan firma lader sig certificere og indgår i sådan en massiv investering både ressource- og pengemæssigt (produktionsvirksomhed)? Hvad kræver det mon i praksis at blive OEM leverandør til internationale koncerner....mon kvalitetssikring i dag er nær et fundementalt must til OEM leverancer i bilindustrien m.fl.? Hvorfor mon det? Det har helt andre formål end den skepsis der fremstilles her. Det har intet med en blåstempling at gøre, men spørgsmålet om kvalitetsikring. Der er to forskellige ting!, men betydningen er lige stor. Og bemærk så lige igen at der er tale om akkreditering af en større produktionsvirksomhed. Ligesom der er forskel på fisk er der forskel på akkrediteringer, bevæggrunde og måden man arbejder med det på.
Senest har MAHLE valgt MP som OEM leverandør til salg under eget brand af turboer. Hvorfor mon det?
Hvad mon deres kvalitetskrav er for sådan et ægteskab?
Og hvad mon deres krav til kvalitetssikringen har været?
ISO9001 hjælper til at sikre OEM og distributører som PP og ikke mindst kunder til den kontinuerlitet i den vare, service og kvalitet som er kendt, testet og leveret i forvejen. Længere skal der ikke tærsket på det halmstrå eller analyseres om skjulte hensigter for en ISO certificering af denne type virksomhed.
MP turboer produceres alene og KUN hos MP i Brasilien. Alt andet er forhandlere internationalt. Kina-kopierne er et helt andet kapitel.