MS og syn, igen

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

MS og syn, igen

#1 Indlæg af Kuno »

Hej,

Jeg har en Renault 5 GT turbo 1987 som er født med karburator hvor jeg har eftermonteret EFI styret af MS, original blok, topstykke osv.
Var så forbi synsmanden i dag ”uden bil” lige for at høre hvor jeg står, og det var tommelfingeren ned :damn:

Så fandt jeg denne artikel på nettet: http://www.dkfritidbil.dk/diverse/om_tuning.htm

Det skal lige fortælles, at Færdselsstyrelsen i en enkelt, ganske bestemt situation giver dispensation fra reglerne om, at man skal dokumentere luftforureningsniveauet i forbindelse med en motortuning. Det drejer sig om biler fra mellem 1984 og 1989/90 (afhængig af motorstørrelse), som er forsynet med reguleret katalysator, selv om det først blev krav efter 1989/90.

Dette er f.eks. udnyttet af Anders Kolstrup, der importerede BMW M5 fra mellem 1984 og 1989. Så tog han M5-motoren ud og erstattede den med en normal 535i-motor, men forsynet med to turboladere. Det med effekten var jo teknisk i orden, fordi bilen må have effekt som en M5 +20%, og luftforureningen blev klaret af en frivilligt monteret katalysator og tilhørende Lambda-sonde og motorstyring.

Vil det sige, hvis jeg montere katalysator er det muligt at få den synet? :roll:
Besvar