Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 15:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2010, 22:12 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02
Indlæg: 27
Jeg er nået frem til at min bmw m50 rotrex MS har en svag tændspole. Den sætter ud når den skal remmes op i omdr når den er kold og når den er varm og skal arbejde (fuld gas og mere end 4000 omdr) Det lyder/føles som om den falder ud på en cyl. Men er der en fiks måde at tjekke på hvilken spole det er der er dårlig - hvis det er det der er problemet. Sagen er at den kører på alle 6 og trækker jævnt, så længe man holder sig under ladetryk. Der kan man også sagtens køre den ud i omdr. Men så snart den sætter tryk så halter den. Ind i mellem trækker den rent hele vejen ud, men når man så giver den næste gear, så falder den ud igen. Når bilen er kold og man lader den stå og køre tomgang, så drukner den næsten sig selv, så når man sætter i gang og forsøger at køre i den, så står der sort røg og gule flammer ud af den, efterfulgt af knald og brag. Når man så får det kørt ud af den, efter nogle KM, så kører den rent, men dør ved ladetryk. Jeg har forsøgt at justere tænding og brændstof op og ned, hvilket flytter lidt, men i det store hele er problemet stadig til stede. Jeg har 6 andre brugte spoler at bytte med, men en af disse var svag også. Så det hele går på hvordan jeg konstaterer hvilken der nu er dårlig. Gode råd modtages

_________________
- Per

E30 M50 under press


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 07:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lyder det ikke mere som lidt tynd indkøring?

Ellers kan du jo statistisk set lave en 4-5 kombinationer af tændspolerne, og på den måde finde den(måske) defekte.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 08:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
kik på tændrøret.

nu er det vel ikke så nemt at pille tændkablet af en efter en, for så kan du høre det på motoren, den hvor den ikke falder ud på når den afmonteres er den skyldige.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 09:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Køre du med de org. tændspoler?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 10:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
nu er det ikke noget så simpelt som for meget elektrodeafstand på et enkelt eller 2 af tændrørene ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 13:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02
Indlæg: 27
Jeg har nu skiftet tilbage til 6 andre jeg havde liggende. De er af forskellige typer men nu kører lortet sgu. En af de 6 jeg kørte med før var jo så tilsyneladende svag, da det eneste jeg har skiftet er spolerne. Det kunne være smart hvis man kunne teste dem så den/de defekte kunne tages fra...

_________________
- Per

E30 M50 under press


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2010, 14:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
simpelt.
Monter 2 af de gamle, og brug udelukkelses princippet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team