Hej
Jeg kan se der er en del herinde der der sværmer for sierra.
De koster ingen penge men...:
Ruster de ikke meget?
Hvad skal man evt. gå efter hvis man vil igang med en sierra?
Hvilken motor variant er mest solid?
Hvad skal man passe på udover rust?
Håber i vil gi' lidt indput...
til jer Sierra folk??
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
til jer Sierra folk??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Per
Re: til jer Sierra folk??
det er helt op til dig selv, det der er cool er at bygge en motor, der regnes for håbløs om til noget der sparker røv. Vrid ca. 500 HK ud af en gammel Pinto og få den til at holde til Hamborg og hjem, så er du ved at være på rette spor.
Per.
Per.
-
AV
Re: til jer Sierra folk??
De fleste biler ruster jo. Det gælder også Ford.
Jeg tror at de nyere Sierra'er er lidt bedre de
ældste Sierra'er.
Men gå efter et eksemplar i god stand, velholdt
og supplerende undervogns-behandling.
Der er nok at vælge mellem, så find et godt
eksempler. Også selvom det koster et par tusind
kroner ekstra.
Hvis du ikke vil grov-tune, så er 120 HK DOHC uden
tvivl den bedste motor (ihvertfald af de 4 cylindrede).
Hvis du alligevel vil grov-tune med en heftig turbo,
så vil jeg tro, at enhver 2 liter blok er cirka
lige god.
Jeg tror at de nyere Sierra'er er lidt bedre de
ældste Sierra'er.
Men gå efter et eksemplar i god stand, velholdt
og supplerende undervogns-behandling.
Der er nok at vælge mellem, så find et godt
eksempler. Også selvom det koster et par tusind
kroner ekstra.
Hvis du ikke vil grov-tune, så er 120 HK DOHC uden
tvivl den bedste motor (ihvertfald af de 4 cylindrede).
Hvis du alligevel vil grov-tune med en heftig turbo,
så vil jeg tro, at enhver 2 liter blok er cirka
lige god.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: til jer Sierra folk??
Er de dyre at købe dele til (slid dele)?
Er det let at skaffe tun dele til dem?
Er det let at skaffe tun dele til dem?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
tcdj
Re: til jer Sierra folk??
De er billige i reservedele, og det vrimler jo nærmest med tuningsgejl til dem.