Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 23:52

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem

Geografisk sted: Karup J
hej hvordan kan jeg kende forskel på en MS og en MS 2 har købt en ms boks kan se det er en V3,0 men er i tvivl om det er en ms i eller ms 2 og har set noget der hedder exstra osse hvordan kan jeg se det her er lidt billeder af min boks

Billede

Billede

Billede

Billede

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Det er en MS2
Og det er rimeligt sikkert ekstra koden der ligger i den.
Bedømt ud fra de ekstra ledninger på printet.

Og det er egentligt ret ligegyldigtt hvilken kode der ligger i den.
Da det er nemt at ændre den.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

okay lækkert da hva kan jeg gøre med ekstra koden bare er ren nysgerighed er helt ny inden for den her verden havde nemlig planer om og skulle bygge den på min gamle golf 2'er den skal køre sammen med et sæt spjældhuse og jeg vil gerne køre wasted spark på den men har været inde og læse lidt om og efter hv ajeg kunne se med lidt ombygning med lidt modstande osv. så skulle det godt kunne lade sig gøre så jeg må bare i krig med det

Titel: ...
Junior Medlem

Geografisk sted: søllested
se evt www.lbrt.dk

Titel:
Junior Medlem

Kasper sørensen: ser lækkert ud det min plan var og køre med hall sensor på krumtappen i stedetfor den induktibve giver da den ikke er helt så stabil som hall sensoren der har jeg fundet et 36-1 trigger hjul der er lavet så det passer på den gamle golf så med lidt ombygning skulle der let kunne lade sig gøre , derudover skal der MAt sensor og O2 sensor på og jeg vil gerne køre med wasted spark så strøm fordeler kan spares væk også vil jeg stadigvæk have fuld knald på tændspolen ved høje omdrejninger det kan den alm tændspole godt døje med fordi forbrændingerne skal ske så hurtigt men der skal bygges lid t om i boksen kunn ejeg læse mig frem til men jeg vil godt undgå og køre med knast føleren da jeg ikke vil mene den skulle være nødvendig hvis jegf køre med semmi sequintiel sprøjt hvis det kan lade sig gøre self

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Knastføleren er ikke nødvendig til semi-sekventiel og med DIS-tænding - det er kun ved ren sekventiel tænding at du har brug for noget på knasten.

Jeg (lbrt.dk) kører med en tudsegammel HenrikGM-boks af de allerførste. Men den er glad og fro....

Kører bl.a. med spjæld fra en Toyota. Kører dog med 2-tands hjul på krummeren, og fordeler gnisten med den originale fordeler. Jeg har i årevis ævlet med om DIS-tænding - jeg har endda et rigtigt 36-1 laserskåret hjul liggende - men på en eller anden måde er det bare ikke vigtigt nok til at få det gjort, når nu det andet virker så fint :-).

Men så igen: min fordeler er også tæt og alting - en sjældenhed på sådan en 16V'er :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Junior Medlem

det er det var nemlig for at undgå strøm fordeleren så det bare var i med en dæk plade også på med 2 dobbelte DIS spoler jeg har fundet et 36-1 trigger hjul der er lavet så det skulle passe på vw's takthjul og der er lavet aflange hulelr i så det hele kan rykkes og justeres 100% ind

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time