Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 21:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2002, 10:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej,

Min Audi 80 TD med intercooler (80hk) fra 89 er begyndt på ikke at kunne tage "fuld gas"

Den accellerer fint, men fader lidt for hurtigt ud!

Den ryger også en del når den får fuld gas. (Den kører ca 5 - 10000 km på en liter motor olie - så jeg tror ikke det er det)

mvh
henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 17:31 
Brændstofpumpen.. ganske enkelt..


Top
  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 22:32 
Hej.
Det er næsten 100%. Det kan kun være pumpen. Har den kørt mange km?
Mhv. Gert


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 20:01 
men det kan også bare være et form for forstoppelse mellem tank-finter-pumpe
skift filteret
og tom beholderen for vand..


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 21:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Bilen har så vidt vides kun kørt 260.000. km - det er ingenting for en Audi - eller??

Såfremtifald det er pumpen - er det så en ny eller kan den repareres/renoveres/justeres?

mvh

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 22:19 
Hej.
De 260.000 km. burde jo ikke slå den ihjel. Har du skiftet brændstof filter for nylig? Og hvad med luftfilter?
Mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 17:56 
hvis det skulle vise sig at være pumpen er det ikke noget man bare lige laver med mindere det drejer sig om max-omdrejnings justeringen ellers får du en om bytter det koster en formue så tag ud til en hugger og find en der ikke har gået så meget
vis du har kørt på fyringsolie så er det meget hård ved pumpen og kan betyde at den fra ny kun render en 50-60.000 men lad os da håbe det bare er dit brændstof filter eller nogle slanger der er stoppet eller utætte...


Top
  
 
Indlæg: 03 nov 2002, 12:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kan det være turboen, bilen accellerer ok, det er først når
den kommer op i 3 gear at den "dør ud".

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2002, 15:01 
Hej
Føles den lige så kvik som før? Jeg tror at det er brændstof-tilførslen. Den behøver ikke den samme mængde brændstof for at accelere i 1. gear, som f.eks. i 3. gear. Prøv at få dit brændstoffilter skiftet, så tror jeg du er kørende igen.
Mhv. Gert


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team