DHB. regler og sikkerhed
Redaktør: Moderatorer
- Ravnen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
@ Splynk, nu ved jeg ikke hvem der har fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen - men jeg må åbenbart ha skrevet noget der virkeligt må have gjort ondt på din sarte sjæl... MEN - uanset dine flotte meritter, så er det, efter min opfattelse, ikke en fribillet til at kunne kritisere og brokke sig uden samtidig at må kunne forvente en modreaktion og i denne forbindelse, var mit indlæg var ikke en reaktion på et enkelt af dine, men en reaktion på din og for den sags skyld, andre "utilfredses", generelle holdning over for DHB m.v.
At du så ikke bryder dig om min vurdering, tager jeg med ophøjet sindsro...
mvh den selvhøjtidlige.
mvh den selvhøjtidlige.
corvus terrae terror...

- Mester Medlem
der er i min verden ingen tvivl om at VANDEL hidtil har været det bedste sted i dk. der er heller ingen tvivl om at "banen" er blevet meget dårligere end før. intensivt landbrug, samt ikke mindst grusgrav lige op af "banen" har betydet meget mindre greb.HenrikGM skrev:Den med banekvaliteten er nok også et spørgsmål om at nogle af bilerne er ved at vokse fra den asfalt der nu er til rådighed.
Og så er vi tilbage ved hvad der er for et race man skal afholde. Det har alle dage været farligt at køre race, men en dårlig bane hjælper ikke ligefrem på det. Hvad er så en dårlig bane? Vandel har altid været et af de bedste steder i DK, og er det stadigt(hvis vi ser på områder der har miljøgodkendelse tilrace.)
Spørgsmålet er nok nærmere om det ikke er kombinationen af bane og biler der skal kigges på, hvis vi skal bruge Gerts sikkerhedsbriller at se igennem.
Man må formode at banen bliver frisket op før DHB, så den som minimum er ren for jord, men skal den limes? Limes lidt? Slet ikke? Fandeme ikke noget nemt spørgsmål.
det er ikke kun sand og jord, der sætter sine spor. det er også ting som hydralik og dieselolie. dette må være spildt fra de store maskiner der dagligt kører på "BANEN". synes ikke man kan se bort fra dette faktum. måske det var en ide at VASKE "banen"! tror der pt, også efter rengøring, kan sættes bedre tider på en flyveplads, der kun bliver brugt til fly.
MVH søren
ps. lige nøjagtig VANDEL er nok et af de eneste steder man kan få lov at lime.... men om lim hører til show/streetrace/dhb?
KOE er på (dårlig...) limet asfalt. i hvert fald noget af tiden..
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
well mit indlæg var nok også opsparet over længere tid.Ravnen skrev:@ Splynk, nu ved jeg ikke hvem der har fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen - men jeg må åbenbart ha skrevet noget der virkeligt må have gjort ondt på din sarte sjæl... MEN - uanset dine flotte meritter, så er det, efter min opfattelse, ikke en fribillet til at kunne kritisere og brokke sig uden samtidig at må kunne forvente en modreaktion og i denne forbindelse, var mit indlæg var ikke en reaktion på et enkelt af dine, men en reaktion på din og for den sags skyld, andre "utilfredses", generelle holdning over for DHB m.v.
mvh den selvhøjtidlige.
tro mig, min sjæl (hvis jeg har nogen) er ikke sart
men noget tyder på du læser mellem linierne, for jeg brokker mig ikke, og kritik,, well det afhænger jo af læseren, hvordan man forstår dette
vi er helt enige i at man ikke kan skrive noget uden modreaktion.
jeg mener det er alles ret at have en holdning, og også offentliggøre den.
man skal ikke ha en "billet, eller fribillet til det"
min mening om DHB er oparbejdet gennem 7-8 år. og der skal efterhånden mirakler til at ændre den,
bortset fra det, så har du vist totalt misfortolket noget af mit indlæg,
nemlig delen omkring at få showét ud og sporten ind, eller i det mindste få det i den rette række følge,
det er ønsketænkning, det ved jeg, men burde ikke være umuligt, uden at skade nogen af parterne.
og det første skridt er da en "brugbar" bane, limet eller ej.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
helt enig med dig i at der er brug for en permanent bane. Med den på hånden kunne det vel mere eller mindre sikres at der ikke kører tungere jordbrugs køretøjer på banen og allerede der ville man kunne forbedre en del.
KOE har været alm vej/beton flyveplads med let limning. ikke noegt som jeg personligt har fundet som en stor fordel. Men den måde de limer MECA i Malmø, det er sku noget der virker, slap af hvor er der godt bid derovre. Jeg kan ligge fra land med fuld ladetryk i første gear uden mærkbart hjulspind. se det er noget der virker, men tror vi skal have en lignende situation som MECA, før det er fornuftigt/tilrådeligt med limning.
KOE har været alm vej/beton flyveplads med let limning. ikke noegt som jeg personligt har fundet som en stor fordel. Men den måde de limer MECA i Malmø, det er sku noget der virker, slap af hvor er der godt bid derovre. Jeg kan ligge fra land med fuld ladetryk i første gear uden mærkbart hjulspind. se det er noget der virker, men tror vi skal have en lignende situation som MECA, før det er fornuftigt/tilrådeligt med limning.
Brap brap brap...

- Captain Slow
- Mester Medlem
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- Captain Slow
- Mester Medlem
-