Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 14:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2010, 22:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det fede er jo så at fords styringer selv kan "mappe", og gør det i stor stil efter du har ændret hele styring. Det gør den i hvertfald på min kammerats Fiesta. Så han kan ikke styre den 100% procent, og den blev satme ikke glad da kompressoren kom på. Så var det jo godt politiet kom og tog den :-D

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2010, 01:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Yugo Turbo skrev:
jeg har læst tråden.

og du får stadig ikke ret meget bil til 402 meter for de penge.

hva hjælper det at købe en volvo (kampvogn) ja de kan komme til at køre hurtigt, men der skal meget effekt til.

et hint kunne jo være at kigge på hvad andre kører i. Der er nok ikke ret mange der er interesserede i at det er så dyrt som muligt at køre 402 meter


Tja, nu handler det for mig om at være med.... Behøves ikke at være en topfule dragster....

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2010, 01:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ja sådan en gammel sierra med en 2.0 Zetec kværn med turbo :P lyder da heller ikke helt ad vejen...

Har fundet et sted hvor vi muligvis kan leje os ind med lift og strøm...

Hvis altså min gamle kollega stadig er med til projektet.... (kommer an på om han finder sig et arbejde hurtigst muligt) :(

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2010, 13:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis den ikke skal synes ville en lille bil som en westfield være rigtig hurtig og egnet til både drag og track day. Mener man kan få rammen for 10000 i england alternativt bygge den selv
Motor, gear, bagtøj og undervogn skal byttes/ombygges uanset hvad du vælger når man starter med en 4 cylindret da de ikke var bygget for at køre dragracing. Har set en med volvo og en med saab i sverige går omkring 12 sekunder med chiptunede standard maskiner da de vejer under 700 kg. Min kammerats vejer 450 kg med honda cbr 1100 motor og har 151 hk på hjulene.
Hvis det skal være synet så kunne en ford merkur xr4ti usas svar på en budget sierra cosworth bruges den har 175 hk 2.3 standard og mulighed for over det dobbelte med masser af reservedele fra ford motorsport og alu topstykke fra eslinger.

Grunden til at volvo kun vejede 1065 i grp a alu bagtøj og bur + syredybning Der er en volvo til salg med 1031 bagtøj på nitroz.se
Body

* Bit over class minimum of 1065 kg, (later RAS models achieved this). FIA turbo factor was 1.4 placing it in the Under 3,000cc weight class. The lighter weight class was quite an advantage compared to the heavier Over 3001cc class with V8 engines of Rover and Holden Commodore. Volvo raced for outright honours. From 1988 the FIA turbo factor was increased to 1.7.
* Shells - custom picked and assembled to ensure structural rigidity in important areas
* Standard body work (some acid diped to be lighter!), *Steel doors (acid diped)
* Thinner front bonnet and rear boot lid - (aluminium not allowed)
* All Group A cars 1983 to 1987 ran with the 1982 Flat bonnet, grill and surrounds - being a little more aerodynamic
* Thinner windows (light weight) , *Plastic front headlights
* All trim below the dashboard (ie carpeting and soundproofing, including doors may be removed)
* Rear wheel housing widened 1" (to manage 8.5" wide wheels)
* Rollcage - early models aluminum alloy from Matter. Later CAD designed Al.alloy (20 parts, attached to each other with bolt joints made by Rubi )
* Racing seat, * 6 point harness


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2010, 10:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
jens skrev:
Moment vinder dragrace


Er det noget nyt.. sidst jeg var i usa så jeg 8.5sek fwd honda med turbo og du skal da lede længe efter at finde noget så momentsvagt som hondaer..selv dem med høj effekt.

Jeg vil også mene at en e30 med m50 turbo er et godt udgangspunkt til denne tråd..den kan lave 400 hk på en std 325 m50 vanos motor med det rigtige setup.

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2010, 21:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
klyfax skrev:
Det fede er jo så at fords styringer selv kan "mappe", og gør det i stor stil efter du har ændret hele styring. Det gør den i hvertfald på min kammerats Fiesta. Så han kan ikke styre den 100% procent, og den blev satme ikke glad da kompressoren kom på. Så var det jo godt politiet kom og tog den :-D
han kan bare lære at køre pænt GG og de fik nu aldrig den kompressor til at kære 100% med de maps som han fik fra UK. satan en omgang senden frem og tilbage mellem kbh-UK og så op til skive.

men ja den lære af personen der sidder bag rattet. så er det jo en fordel at have controleren selv så man bare oploader programmet igen når man ikke skal bruge den bedste opsætning til den måde man køre PT. og i stedet skal køre race efter at have sparet på de dyre dråber de sidste 5000km.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 feb 2010, 22:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Får afvide i morgen om vi kan overtage den ledelig plads, så vi kan ha en bil holdende :P Ret billgt synes jeg.... 500 kr for en plads + at der er en lift til fri afbenyttelse pr mdr .... Dog er der ca 10 andre biler som holder der ude, men de holder kun til vinteropvaring, så der er næsten igen der bruger liften :P hehe

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 09:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Den bmw motor der skal i en e30 for at holde den bmw/bmw er en m30b34a + gearkasse fra en 745i. Der er ingen grund til at begynde med en mindre motor med forkert kompression. Bare alene det at man kan købe et nyt topstykke for 4200 + moms gør den det bedste valg. Bmw er kendt for revnede topstykker jeg ved det da jeg plansliper og renoverer topstykker jævnligt. M30 motoren har større afstand mellem cylindrene = mindre chance for sprunget pakning. I det hele taget en kraftigere blok
og så kan den lave 400 hk uden at gå over 5000 omdrejninger med standard dele søg tuoma perfection. Den honda du glemmer at fortælle at den kører i en import klasse hvor der er stramme regler for motorstørrelse. Service interval er et ræs så skal motoren skilles. Tror ikke der er et cylinder værksted i dk der ville lave sådan en motor www.erlperformance.com er ekspert i at få en honda blok til at holde. Der findes den slags biler i sverige. Bla en audi s2 ombygget til baghjulstræk der kommer i malmø. De når sjældent at køre mere end 2 gange på en søndag eftermiddag resten af tiden skruer de lige sådan woken (921 hk cherry). Moment og kørbarhed har meget at sige for en streetracer da de ikke har en preppet bane at køre på og derfor må starte fra høj tomgang hvis ikke det skal gå op i røg.
Kan fortælle en gang jeg var til rallysprint i gammelrand. Den hurtigste bil var en volvo 544 med en 340 hk sug motor fra http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=141
jordede wrc cosworth osv da den kun behøvede at bruge 2 gear for at køre banen rundt. Tiden blev bare ikke offentligtgjort da fabriks teamene ikke ville tabe ansigt til en veteranbil med amazon bremser. En af mine kunder der er medlem i hamo fik tiderne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 10:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
jens skrev:
Den bmw motor der skal i en e30 for at holde den bmw/bmw er en m30b34a + gearkasse fra en 745i. Der er ingen grund til at begynde med en mindre motor med forkert kompression. Bare alene det at man kan købe et nyt topstykke for 4200 + moms gør den det bedste valg. Bmw er kendt for revnede topstykker jeg ved det da jeg plansliper og renoverer topstykker jævnligt. M30 motoren har større afstand mellem cylindrene = mindre chance for sprunget pakning. I det hele taget en kraftigere blok
og så kan den lave 400 hk uden at gå over 5000 omdrejninger med standard dele søg tuoma perfection. Den honda du glemmer at fortælle at den kører i en import klasse hvor der er stramme regler for motorstørrelse. Service interval er et ræs så skal motoren skilles. Tror ikke der er et cylinder værksted i dk der ville lave sådan en motor www.erlperformance.com er ekspert i at få en honda blok til at holde. Der findes den slags biler i sverige. Bla en audi s2 ombygget til baghjulstræk der kommer i malmø. De når sjældent at køre mere end 2 gange på en søndag eftermiddag resten af tiden skruer de lige sådan woken (921 hk cherry). Moment og kørbarhed har meget at sige for en streetracer da de ikke har en preppet bane at køre på og derfor må starte fra høj tomgang hvis ikke det skal gå op i røg.
Kan fortælle en gang jeg var til rallysprint i gammelrand. Den hurtigste bil var en volvo 544 med en 340 hk sug motor fra http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=141
jordede wrc cosworth osv da den kun behøvede at bruge 2 gear for at køre banen rundt. Tiden blev bare ikke offentligtgjort da fabriks teamene ikke ville tabe ansigt til en veteranbil med amazon bremser. En af mine kunder der er medlem i hamo fik tiderne.


Altså nu kender jeg en af dem der har 8sek honda fra usa personligt og han skiller sku ik sin motor ad efter hvert løb og hellere ik hver måned for den sags skyld,det faktisk nemt at få en 4 cyl 1000hk honda til at holde med de rigtige stumper..;)grunden til jeg nævner honden feks var nu og mere for at fortælle at moment i sig selv ikke vinder dragrace :!:
at bruge noget så gammeldags som en m30 som udgangspunkt er efter min mening spild at tid og penge..alt for gammeldags mekanik.. og hvis de først skal bar ta lidt omdr er der ikke andet end problemer med vippearmene selv de opgraderede.. en m50 derimod er billig i indkøb og 24v istedet=bedre flow.. den kan lave 400 hk med std indmad og en toppakning der sænker kompressionen,oem motorstyring og så er der alle muligheder for at gå videre den dag man har lyst til at køre stærkere/lave meget mer effekt,modsat en gammel sur m30.
Det med topstykkets pris du nævner kan jeg ikke lige se fordelen i,prisen er tæt på den samme for et sprit nyt topstykke til m50(vi har lige købt et) og hvis man vil køre bar lidt omdr på en m30 kan man smide i nærheden af 10kg bar efter andre vippe arme.

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Senest rettet af MTECH 15 feb 2010, 11:09, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2010, 10:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
en go gammel toyota 4agze motor klarer med lethed 400 hk ja sågar 500 eller mere på std indmad, den skal bare ha en toppakning, og en stor mølle på. så ræser den derud af

put den i en eller anden baghjulstrukket karossse, så har du en rigtig hurtig og billig 402 m bil

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team