harkes skrev:
Hej
Det er faldet mig for oejnene at alle de "professionelle" bruger fx DTA styring paa rally biler. Er en MS for daarlig til serioes tuning? Er den for langsom/har for faa faetures/for upraecis? Jeg blev af en professionel anbefalet en DTA opgradering som det foerste til min motor... Jeg koere lige nu med 12x12 tabeller. Er det ikke en for grov oploesning hvis det hele virkeligt skal optimeres? Jeg er noget nybegynder paa dette omraade!
- Niels
De professionelle bruger Pectel. Dyrt. Voldsomme specs. Kurset tager adskillige uger sidst jeg tjekkede, og forudsætter halv- hardcore udgangspunkt.
MS er ikke for dårlig til seriøs tuning. Jeg har sat det på både briggs&stratton og 27liters V12 m. turbo.
Litereffekter oppe over 300hk kan findes med MS.
Tabelstørrelsen er med 12x12 ikke nogen hindring, når punkterne ellers er lagt hæderligt. 12x12 er 144punkter du som indkører skal tage stilling til, vel at mærke i et 3D koordinatsystem.
Der findes styringer med 256x256 punkter- Regn selv den ud!
Vælg den motorstyring som ham der skal indkøre bilen foretrækker, og hvis du selv vil gøre det, så vælg noget du kan få support på. Intuitivitet i softwaren er godt, og der mener jeg ikke MS er særlig svær at gennemskue, men det man kan er jo altid let.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!