Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Volvo 16v top
Indlæg: 01 feb 2010, 17:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

søger en helt standard 16v top fra en 740 sug gerne komplet selvfølgelig

Vh Anders


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 18:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hmm.? Er overliggeren rykket op til +400hk nu?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Henrik med det klip du viste mig engang med en sådan maskine med 500hk der skreg (som 16v'er gør når de får kniv) er det svært ikke at tænke stort ;) selvom det koster...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 19:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
hehe nej nej slet ikke :D har langt fra transmission der kan være med endnu :?

men har fulgt en del med på amerikansk Brick forum med en gut der har lavet en ret fin 16v motor ud af små midler, og han sagde det ik ku betale sig at røre ved en 8v top når man ku få nem og hurtig effekt i en 16v top i stedet. dog skal man ha noget custum indsug og holde sig fra en B230F eller 940T manifold på den 16v top, noget med den slet ik flower nok til det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 20:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jakobsen skrev:
men har fulgt en del med på amerikansk Brick forum med en gut der har lavet en ret fin 16v motor ud af små midler, og han sagde det ik ku betale sig at røre ved en 8v top når man ku få nem og hurtig effekt i en 16v top i stedet. dog skal man ha noget custum indsug og holde sig fra en B230F eller 940T manifold på den 16v top, noget med den slet ik flower nok til det.


Whatthefu..?
prøv lige at forklare hvad du mener een gang til. Det er helt sort snak med B230F manifold på 16V. Enten har du, eller amerikaneren drukket af natpotten.

Prøv lige een gang til at fortælle hvad effekt du skulle have. Sidst mener jeg det var ord som budget, ingen penge, dog brede fælge og 250hk, og nu snakker vi så om 16V topstykker.
Jeg tror du skal starte med at gøre det klart for dig at noget så simpelt som tandremstrækket til den 16V motor koster mere end ½ af hvad du kan lave en 250hk 8V motor for.

No offence, men prøv lige at træde et par skridt tilbage og gør dine mål op. Det kan godt være visse af os lyder som gamle gnavne mænd, men det kan være vi forsøger at få lidt realisme frem. Prøv at se min signatur.

Men jeg giver da Rasmus ret i at det lyder fint når den maskine fiser ud over stepperne, det er bare ikke et 250hk projekt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 21:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej henrik

Nu er jeg ikke så fandens god til at forklare det hele, men prøv at kigge på linket her det er den 242 jeg snakkede om. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=133563 Det gav ham mener jeg 100hk at skifte indsunings manifolden ud med en hjemme byg. det er muligt jeg tager fejl i at den orginale 940T indsunings manifold ik er fin nok det tør jeg ik sige, så meget er jeg slet inde i det.

Angående effekt så har jeg slet ik noget mål pt, dog ved jeg det ik skal være 400hk. jeg skal bare ud og køre det er det primære af med min B19AT og igang med noget 2.3L.. penge har jeg ikke en masse af men vil stadig ha max for mine penge når jeg køber, er nok for nærrig efter manges mening men sådan er det jo. og jo brede fælge skal der til men de koster langt under ny pris nypris er lige omkring 4k pr fælg, og det har jeg slet slet ik givet har fået dem for en slik så heldigt nok.

Angående tandrems træk så køber jeg et kit der er lavet 135$ for de dele jeg skal bruge minus rem, så skal der noget andet gear tandhjul til på krumptappen så vidt jeg kan læse mig til. så det ødelægger ik mit budget, en manifold adapter så du kan bruge 8v udstødnings manifold på en 16v motor koster 95$ disse priser er uden moms fragt osv men stadig ikke enherre gård. ellers kan man vel selv lave en løsning som er brugbar.

Det er muligt jeg drømmer lidt med vognen lige pt. men igen vil gerne ha max valuta for mine penge, så betyder det at jeg skal springe et 8v setup over så gør jeg gerne det (; Skal nok nå at få den lavet det haster ikke, så hvis der går 1 år så skidt pyt. Laver den lidt efter lidt som jeg får dele til vil jeg tro, det er planen lige pt forventer ik at jeg får samlet en kanon motor med kraftig transmission og sellholm spær og mindst 500hk og perfekt lak osv slet slet ik.. Men har da lov til at drømme hehe :P

Det første der skal ske for min bil lige pt er conventering fra B19AT til EFI så på med en ordentlig 940T indsunings manifold, og så skal der MS på og det skal justeres ind efter bedste fra mig selv, som du selv sagde det er bare at komme igang. Det er mit base 1 projekt når jeg engang får nogen lunde styr på det, så kan jeg begynde at gå videre med alt det andet motor gejl 16v og de dyere dele.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Den her?

http://www.youtube.com/watch?v=SbHEPbS9ZeU

Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 22:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej henrik

Nu er jeg ikke så fandens god til at forklare det hele, men prøv at kigge på linket her det er den 242 jeg snakkede om. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=133563

Det gav ham mener jeg 100hk at skifte indsunings manifolden ud med en hjemme byg. det er muligt jeg tager fejl i at den orginale 940T indsunings manifold ik er fin nok det tør jeg ik sige, så meget er jeg slet inde i det.

Angående effekt så har jeg slet ik noget mål pt, dog ved jeg det ik skal være 400hk. jeg skal bare ud og køre det er det primære med min B19AT og så skal jeg ha en 2.3 bund FT-FK senere.

Penge har jeg ikke en masse af men vil stadig ha max for mine penge når jeg køber. Er nok for nærrig efter manges mening men sådan er det jo

Brede fælge skal der til men det handler jo om at gøre et godt køb og det har jeg gjort :P ny pris er 4000kr pr fælg og det er vel normal med sådan nogle fælge :gnaek:

Angående tandrems træk så køber jeg et kit der er lavet 135$ for de dele jeg skal bruge minus rem, så skal der noget andet gear tandhjul til på krumptappen så vidt jeg kan læse mig til så det ødelægger ik mit budget. En manifold adapter så du kan bruge 8v udstødnings manifold på en 16v motor koster 95$ disse priser er uden moms fragt osv men stadig ikke enherre gård. ellers kan man vel selv lave en løsning som er brugbar for små penge.

Det er muligt jeg drømmer lidt med vognen lige pt og er langt fra realisitisk, men igen vil gerne ha max valuta for mine penge. Så betyder det at jeg skal springe et 8v setup over så gør jeg gerne det (; Skal nok nå at få den lavet det haster ikke, så hvis der går 1 år så skidt pyt. Laver den lidt efter lidt som jeg får dele til vil jeg tro, det er planen lige pt forventer ik at jeg får samlet en kanon motor med kraftig transmission og sellholm spær og mindst 500hk og perfekt lak osv slet slet ik.. Men man har da lov til at drømme hehe :P Der skal også være undervogn til de mange heste og det koster jo også en del når det skal være sjovere end de andre der køre 240.. Det koster at skille sig ud :grin:

Det første der skal ske for min bil lige pt er conventering fra B19AT til EFI så på med en ordentlig 940T indsunings manifold, og så skal der MS på og det skal justeres ind efter bedste fra mig selv, som du selv sagde det er bare at komme igang. Det er mit base 1 projekt når jeg engang får nogen lunde styr på det, så kan jeg begynde at gå videre med alt det andet motor gejl 16v og de dyere dele.


Senest rettet af Jakobsen 02 feb 2010, 10:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
angående film

http://www.youtube.com/watch?v=OjK7dfPd7_w

http://www.youtube.com/watch?v=a5-ldA13 ... re=related

Volvo 240 BE4YOU den er der nok en del volvo folk der har set en gang eller 2 :popcorn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2010, 23:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Saab-Daniel skrev:


Nej det var ikke det.. husker ikke helt om det var inde eller uden for bilen det blev optaget.. men henrik har sikkert de første 10 videoer kar på hånden.. ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team