Tændingsproblemer med Microsquirt på Fiat 2.0 TC

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Trucker333
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 jun 2009, 13:39

Tændingsproblemer med Microsquirt på Fiat 2.0 TC

#1 Indlæg af Trucker333 »

Kan ikke starte motoren da den ikke tænder korrekt og skyder tilbage.
Er nybegynder i MS-II !

Kører med:
60-2 triggerhjul
VR sensor @620 ohm med tasteafstand på 0,3mm
wasted spark
har ca230omdr i megatune når jeg tørner motoren på starteren.
Har gnist på alle 4 tændrør.

Ignition Input Capture = Rising Edge
Cranking Trigger = Trigger Rise
Spark output = Inverted

Dual Spark Options = Single Crank Wheel Input

Kører med gammel tændingstabel som tideligere har virket på motoren i MS1 exstra
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

Prøv lige at sætte MS op til en fast tændingsvinkel på ex 0 grader, og så gå ud med tændingspistolen mens du tørner motoren og se om det stemmer overens.

Kunne meget nemt lyde som sådan en fejl :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Trucker333
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 jun 2009, 13:39

Tænding

#3 Indlæg af Trucker333 »

Offset (advance) for Output #2
Er det der den skal sættes til 0 grader? (Det har den nu stået til hele tiden)
Men hvor er den som hed fixed angle som i ms 1?
Eller er jeg helt gal på den?
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Det var den der fixed angle jeg tænkte på.

Er ikke så velbevandret i ms2 :) Det var bare et forslag :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar