Det ved i sikkert
Redaktør: Moderatorer
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En GDI motor med MS glem det!!!!
Hverken MS1 eller MS2 kan styre dyserne.
MVH
Morten
Hverken MS1 eller MS2 kan styre dyserne.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Og man kan ikke sætte andre dysser i? Lyder da underligt, hvis lige den motor kører med dysser der er så specielle at ingen anden motorstyring kan styre dem. Der må da alt andet lige være nogen i verden der har styret den slags dysser før vores ven her... Hvis de kan, så kan han ret sikkert også.
Brap brap brap...


-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hoved problemet er ikke dysernes konstuktion, eller deres elektriske egenskaber, det kan man nok konstruere en driver til.
Problemet er at de skal styres sekventielt, og ms kun har 2 dyse drivere.
Det næste problem er at man kun har 180 krumtapsgrader til at kunne sprøjte benzin ind i cylinderen, ulempen ved direkte indsprøjtning!
Med en konventionel motor har man jo 720 krumtapsgrader at lege med!
MVH
Morten
Problemet er at de skal styres sekventielt, og ms kun har 2 dyse drivere.
Det næste problem er at man kun har 180 krumtapsgrader til at kunne sprøjte benzin ind i cylinderen, ulempen ved direkte indsprøjtning!
Med en konventionel motor har man jo 720 krumtapsgrader at lege med!
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
-
Wittrock
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36
Hmm Virker ikke som om jeg helt har gennem tænk det projekt. dyserne sidder mellem in/ex ventilerne og kører med forhøjet tryk. men som lidt startede det her var jeg fandt ud af min motor (4g93) har komp 12:1 har en søster, en 4g93T komp 10:1, men det med dyser udgange på ms, kunne man ikke hekse en MINISQUIRT ind over til dyse styring?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Den eneste MS variant der har potentialet til at kunne styre denne motor.
Er MS3, og den er ikke ude i almindelig handel ennu.
Og regn med at du alene skal finde alle løsninger både elektrisk, og i lave egen software, inden det kommer til at virke.
Mit råd er find en bil med et mere konventionelt indsprøjtnings system.
Det er 1000% nemmere at få til at køre.
MVH
Morten
Er MS3, og den er ikke ude i almindelig handel ennu.
Og regn med at du alene skal finde alle løsninger både elektrisk, og i lave egen software, inden det kommer til at virke.
Mit råd er find en bil med et mere konventionelt indsprøjtnings system.
Det er 1000% nemmere at få til at køre.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html