Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

CB> hvad tænker du på konkret der, motoren yder ikke over 20% effektforøgelse.... nu må du ikke komme og sige de så kigger på motorvolumen, vel.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Lintrup
tror nok det er motorens vægtforskel han tænker på!

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns land
Ja hvad er det nu man må øge akseltrykket med ??? 50 kg eller husker jeg forkert... står lidt med samme vægt problem, godt nok i en anden model, men det er vel ens for alle modeller. !!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Man kan ikke nøjes med kun at se på de 20%.

Der skal vises dok. for miljø hvis bilen er fra efter 84. og udskiftes der andre dele så som gearkasse, bremser mm så skal der henvises til skat og vises dok. også selv om effekt-forøgeslsen er under 20 % og man skal kunne dok. for bilens egnethed.

Disse dok. kan kun gives af fabrikanten eller dennes repesentant eller et anderkendt prøvningslaboratorium. eks TÜV

Rullefelt test skal være fra et sted som synshallen siger god for at de stoler på og det skal tydeligt fremgå af testen hvilken bil der er målt Reg. nummer, stelnummer mm.

Pas lidt på med hvad i læser inde ved FSTYR deres side er ikke altid helt uptodate. man skal have den sidste udgave af vejledning for syn af køretøjer, der udkommer en ny 2 gange om året samt synesbekendtgørelsen. og så skal man have styr på de meddelser som der er udkommet for der kan være ændringer som ikke står i vejledningen.

Som det er i dag er det så godt som umuligt at få en bil synet med motorombygninger uden det kommer til at koste kassen hvis det skal være lovligt.

Bare fordi man har fået en bil godkendt med ændringer, er ikke ensbetydene med at det er lovligt. kun i det øjeblik det stå i papir som konstruktiv ændringer og ALT er som det skal være kan man køre rundt og sove godt

Det er til enhver tid brugeren som skal kunne bevise at bilen er iorden og kommer man til syn og synsmanden beder om en eller anden form for dok. så er det kunden der skal skaffe det.

Det er også sådan at hvis man laver en konstruktiv ændring på bilen så har man PLIGT til at møde op i synshallen men en anmeldelseblanket hvor der er krydset af i kontruktiv ændringer.

Nu skal dette ike opfattes som om jeg er ude på at nakke så mange biler som muligt med det er sådan landet ligger og om man er enig med det er en anden sag, jeg er heller ikke altid enig med FSTYR men må bare rette ind til højre og sige sådan er det bare ( ja jeg arb som bilsagkyndig til daglig ) :D

Titel:
Senior Medlem

Man kan ikke nøjes med kun at se på de 20%.

Der skal vises dok. for miljø hvis bilen er fra efter 84. og udskiftes der andre dele så som gearkasse, bremser mm så skal der henvises til skat og vises dok. også selv om effekt-forøgeslsen er under 20 % og man skal kunne dok. for bilens egnethed.

Disse dok. kan kun gives af fabrikanten eller dennes repesentant eller et anderkendt prøvningslaboratorium. eks TÜV

Rullefelt test skal være fra et sted som synshallen siger god for at de stoler på og det skal tydeligt fremgå af testen hvilken bil der er målt Reg. nummer, stelnummer mm.

Pas lidt på med hvad i læser inde ved FSTYR deres side er ikke altid helt uptodate. man skal have den sidste udgave af vejledning for syn af køretøjer, der udkommer en ny 2 gange om året samt synesbekendtgørelsen. og så skal man have styr på de meddelser som der er udkommet for der kan være ændringer som ikke står i vejledningen.

Som det er i dag er det så godt som umuligt at få en bil synet med motorombygninger uden det kommer til at koste kassen hvis det skal være lovligt.

Bare fordi man har fået en bil godkendt med ændringer, er ikke ensbetydene med at det er lovligt. kun i det øjeblik det stå i papir som konstruktiv ændringer og ALT er som det skal være kan man køre rundt og sove godt

Det er til enhver tid brugeren som skal kunne bevise at bilen er iorden og kommer man til syn og synsmanden beder om en eller anden form for dok. så er det kunden der skal skaffe det.

Det er også sådan at hvis man laver en konstruktiv ændring på bilen så har man PLIGT til at møde op i synshallen men en anmeldelseblanket hvor der er krydset af i kontruktiv ændringer.

Nu skal dette ike opfattes som om jeg er ude på at nakke så mange biler som muligt med det er sådan landet ligger og om man er enig med det er en anden sag, jeg er heller ikke altid enig med FSTYR men må bare rette ind til højre og sige sådan er det bare ( ja jeg arb som bilsagkyndig til daglig ) :D

Titel:
Moderator

Fantastisk godt argument til at redde de gamle biler fra pre-84 der stadigt rummer sjæl og karisma!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Henrik jo ældre jo bedre :-)

Titel:
Medlem

[quote="cb"]
[/quote]

Interessant læsning fra en der syner biler

Dvs. at hvis diverse synssteder har tillid til de målinger jeg laver på mine rullefelter ,så er det gyldig dokumention i forbindelse med tuning/motorombygning

Og NEJ til dem der evt, tror at jeg vil lave målinger der ikke passer,DET GØR JEG IKKE
Jeg manipulerer ikke med målingerne og kunne ikke drømme om, eller betales for at gøre det

Otto

Titel:
Senior Medlem

natmekanikeren

jep det skal være fra et sted hvor synshallen stoler på den der laver målingen og at der ikke er manipuleret med resultatet

og som skrevet så skal det fremgå af testen hvem hvad hvor og hvornår

det samme gælder ved vejning, der hvor jeg arb. har vi været ved den lokale foderstof og lavet en aftale og derved har sikkeret os at deres vægt bliver tjekket så den er i orden

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis bilen er en fx kadett gsi fra 88 med 150hk std , og man ligger en V6 fra en calibra i med 170hk er en typegodkendelse fra denne vel rigeligt som miljø dokumentation.

S3 Optimeret

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time