Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2010, 22:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Billede

Nu ved jeg ikke om I forstår hvad jeg tegner, men fandt de her ændringer på et VW-forum hvor de bruger den metode til Hall-tænding på en VW med bosch-modul. Tænker nok en Saab med bosch-modul fungerer på præcist samme måde.
Ser de rigtige ud på min amatør-tegning, eller er der en anden måde jeg bør gøre det på?


* Remove D5, D8, and R10. Also remove the jumper between XG1 and XG2.
* Replace D8 with a 1K resistor.
* Run a length of wire from XG1 to the right hole of D5.
* Run a wire from the bottom hole of R10 to the top of R11.
* Run a 750 ohm to 1K, 1/4 watt resistor from the right (5v) side of R23 to the negative (top) leg of D17.
* Run a wire from the negative leg of D17 to X11.

EXTERNAL WIRING
* Connect the signal wire from the Hall effect sensor on the distributor to pin 24 (Tach on the relay board, if used). See notes at the bottom of this article for the wiring colors on various distributors.
* Connect the #6 pin of the Bosch ignition module to the MegaSquirt's spark output pin. On a V3.0 or V3.57, this is pin 36. On a V2.2, this is pin 25.

**Thats it

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2010, 09:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hvis det er boksen fra diyautotune.com så er det eneste du skal er at lodde en 1 k.ohm modstand imellem pin 24 og 28 på bagsiden!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2010, 15:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Okay - det er det.
Hvordan kan det være det er nok? Jeg har siddet og kigget på mit print, og den har jo de modstande/dioder og hvad nu, som der bliver nævnt man skal tage af.
Troede at den 2.2 fra diy var det samme som hvilken som helst anden 2.2'er

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2010, 11:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
det er bare det, det har virket fint på alle de biler jeg har lavet!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team