Motorstyring OMEX710

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Sigmagt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 04 jan 2010, 16:54

Motorstyring OMEX710

#1 Indlæg af Sigmagt »

Hej...

Jeg har måske misforstået noget ang: mit spørgsmål om megasquies eller hvad det hedder.

Er dette produkt ikke megasquies?

Er dette Motorstyring OMEX710 et stabilt produkt til std. biler da lige skal tunes så meget den kan uden turbo..??

Undskyld hvis jeg er forvirret...'

Hilsen Tommy
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Captain Slow »

megasquirt og omex er forskellige motorstyringer.

begge kan fint bruges,

dog tror jeg næppe omex har så mange funktioner som megasquirt,
en så er der jo også mindre at fare vild i ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Sigmagt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 04 jan 2010, 16:54

Oki..

#3 Indlæg af Sigmagt »

Oki..

Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen?
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Oki..

#4 Indlæg af John Sahl »

Sigmagt skrev:Oki..

Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen?


Hvorfor mener du at man skal indstille den igen og igen?

Der vil dog uanset hvilket system du vælger, næsten med garanti være en periode hvor du vil ændre parametre, indtil den går som du ønsker det.

Begge systemer vil virke.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

Re: Oki..

#5 Indlæg af Captain Slow »

Sigmagt skrev:Oki..

Jamen er det så nemmer og mere sikkert at vælge omex710? Hvis den er nemmere at indkøre og derved ikke skulle risikere at komme tilbage igen og indstille den igen og igen?



næe. det hele drejer sig om at at:

1. kabling er 110% i orden
2. ham bag pcén VED hvad han laver
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Sigmagt
Indlæg: 7
Tilmeldt: 04 jan 2010, 16:54

Oki..

#6 Indlæg af Sigmagt »

Så er det bare at finde en som kan monterer det for en på sjælland..???

Koster det ca 7000kr er køre det ind?? En pros en anden bruger oplyste mig om på bilgalleri.dk

Hilsen Tommy
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#7 Indlæg af JPP »

Captain Slow skrev:megasquirt og omex er forskellige motorstyringer.

begge kan fint bruges,

dog tror jeg næppe omex har så mange funktioner som megasquirt,
en så er der jo også mindre at fare vild i ;-)


Du løber ikke tør i en OMEX710 og jeg tror næppe Megasquirt har flere funktioner med mindre du skal bygge custom custom for at ramme et specielt båd/traktor projekt. Og det kan OMEX også - altså custom, men oftere til motorsport. OMEX710 er bygget til den bredest mulige fællesnævner fra start hvor MS skal bygges til formål eller sælges i en valgt i udforming af "byggeren".

OMEX er en kommerciel produceret styring færdig til brug med de applikationer der kræves inden for motorsport (trykladet som sugemotorer) og ikke mindst landevejs/garage projekterne. Gør-det-selv-byg giver mulighed for at bygge selv billigere med de muligheder megasquirt arbejder med eller kan udbygges til. Men det forudsætter at personen bag har TIDEN, lysten og evnerne til selv at kaste sig ud i informationssøgningen og byggeprojektet. Her ligger risikoen ud over produktet i langt højere grad hos den der står bag både information (forarbejde) og produktionen.

OMEX 710 har standardfunktioner til langt ud over normale tuning/race projekter. Firmaet/produktionen er ISO9001 godkendt. Her får og betaler du du fra start for "alle funktionerne" færdig plug n' play i en pakke. Dertil evt. med OEM-adapted ledningsnet. Det kan være dyere (men også billigere), ikke mindst enklere. Du kan nå i mål med begge produkter, men vejen dertil er anderledes både mht. risiko og pris IMO.

http://www.omextechnology.com/Ecus/710/omem710.htm

Billede

Professional level Engine Management System
Suitable for up to 12 cylinder engines
Up to 12 cylinder distributorless (DIS) or 6 cylinder ‘coil on plug’ ignition with no external amplifiers
Up to 12 cylinder ‘coil on plug’ ignition using external amplifiers
Sequential fuel injection for up to 12 cylinder engines
Inner and outer injectors mapped on both speed and load
Programmable load and speed sites
TPS, MAP or MAF can be used for main load sensing
Wide range of crank trigger patterns are suitable (user programmable)
Turbo wastegate control
Turbo anti-lag system
Constantly variable cam control
Traction control (software upgrade coming soon)
Inbuilt 1/2MB data logging (du behøver ikke laptoppen flagrende på passagersædet - du logger internt full time på hvad og hvornår du ønsker eller via knap)
Narrow and wide band lambda support
Twin lambda sensors
Individual cylinder trims for fuelling
Push/pull, and single line idle controls in addition to scattered spark control
Knock sensing capability
Security protected calibrations
Full throttle gearchange
Intercooler water spray control
Water injection control
Nitrous ignition retard
Cooling fan control
Internal 1 bar MAP sensor for barometric correction or NA load sensing if required
Uses the latest version of the superb MAP3000 Windows programming software
Suitable for normally aspirated or boosted engines
Inbuilt independent fuel and ignition rev limiters
Tachometer, Shift Light and Fuel Pump outputs (and other programmable outputs)
Magnetic or Hall Effect crank and cam sensors
Automatic interpolation between mapped sites
Sophisticated acceleration fuelling setup
Various harness options from economical semi-assembled to full race quality bespoke looms
Battery voltage compensation table for fuel injectors (not just a simple number)
Battery compensation and engine speed compensation for coil charge time
Mappable coolant temperature compensation for engine warm-up
Air & coolant temperature compensation for fuel injection pulse width
Separate cold cranking and decay tables in addition to warm-up fuelling
User settable ignition trim based on air temperature, coolant temperature, and barometric pressure
Separate start advance for cranking provides easy starting for high compression engines
Deceleration fuel cutoff feature for road engines
Maximum recommended engine speed 12,750 RPM
High strength billet machined aluminium case for physical and electrical protection
AND LOADS MORE

...

Vedhæftet er manualerne (3mb)
Vedhæftede filer
OMEX710.zip
(3.06 MiB) Downloadet 622 gange
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

sådan en styring kan vi li... omex 710 er gud
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#9 Indlæg af John Sahl »

Yugo Turbo skrev::rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

sådan en styring kan vi li... omex 710 er gud


Har du skiftet?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

Yeeees sirs. Den ligger klar til at blive sat på. Glæder mig nærmest umenneskeligt til at være færdig med skolen imorgen og komme igang med at finde job og montere styring. Skal ha lavet mig et mega lækkert ledningsnet denne gang...
Brap brap brap...
Billede
Besvar