Knife edge krumptap.
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Knife edge krumptap.
Ja nye motor får den helt store omgang, men er i tvivl om hvordan man får sat de knive fast..
Findes der noget superlim ?, tyggegummi bliver opløst af min neonrør.
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1813061.jpg
Findes der noget superlim ?, tyggegummi bliver opløst af min neonrør.
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1813061.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Knife edge krumptap.
Det er ikke nødvendigt at lime knive fast for at få krumtappen til at skære i den dyre olie.Supra MK4 skrev:Ja nye motor får den helt store omgang, men er i tvivl om hvordan man får sat de knive fast..
Findes der noget superlim ?, tyggegummi bliver opløst af min neonrør.
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1813061.jpg
Det er smartere at skærpe krumptappen med en vinkelsliber, man kan evt. tage en skærebrænder til det groveste. 2x 30grader er fint, men det kommer sig ikke så nøje.
Hvis man borer hul i krumtappen ind til oliekanalen, så får man samtidigt undersmøring under stemplerne!
Hvis du finder en lim, så kan du evt lime en alm. ske fast på kontravægtene, så kan den skovle olien i bundkaret op under stemplerne, så får du også undersmøring. Men det virker nok kun med en 10W60 fræserolie, ellers skal skeen nok understøttes hvis den er fra kina.
PS; stanley bladene er så skarpe at de skærer din olie i stykker, så du er nød til at skrotte din fuldsyntetiske og bruge en ren mineralolie..
PPS; du kan evt. købe kinablade, så bliver de sløve, og så holder olien længere....
....!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg plejer at fjerne vægtene helt, skærebrænder er bedst til dette!
Desværre er den svær at få i balance igen.
Så jeg fjerner de nederste lejeoverfald på plejlstængerne.
Og skærer stemplerne midt over.
Efter denne modifikation tager den omdrejninger som en 3ccm model motor.
Desværre er den svær at få startet
MVH
Morten
Desværre er den svær at få i balance igen.
Så jeg fjerner de nederste lejeoverfald på plejlstængerne.
Og skærer stemplerne midt over.
Efter denne modifikation tager den omdrejninger som en 3ccm model motor.
Desværre er den svær at få startet
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
skovbamsen
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:

