det hedder drift idag.Captain Slow skrev:kan i huske de "gode gamle dage" med volumen inddeling OG..........
SLALOM KØRSEL
Så er det nye reglement for DHB til 2010 online
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Jeg kiggede væk een aften og folk gik amok...
Og faktisk var det lidt af en øjenåbner… Vi sidder her som regelskrivere - LÆS: de mellemmænd som netop var trætte af al denne nytteløse polemik om hvordan det "burde" være og at ”min bil er den rigtige og alle over er næste klasse” (fordi så kan jeg selv nemmere vinde næste runde).
Folk kører bare stadig på (ikke at det i dette tilfælde nødvendigvis er negativt, vi vil gerne have debatten, og helst i Kørerforenings regi).
Splynk er sur over en låseplade og en forlygte, så nu skal alle lige pludselig holdes i stram snor, inklusive regelskriverene og reglementet dur for i øvrigt slet ikke, TP er sur over to stumper bukket rør på 30-40 cm så nu har en bil med en intercooler på størrelse med en havelåge monteret ude på bilen med rør over det hele, lige pludselig fået street appearance… Gutter, har i læst hvad i selv skriver? Og ikke mindst tænkt over hvorfor i gør det - i bekræfter jo i den grad hvorfor det var nødvendigt med at der var nogle få der tog affære og skar igennem - tænk hvis vi skulle prøve at lave et reglement på denne måde, med 50 kørere samt ikke kørere plus det løse, der af alle mulige bevægegrunde byder ind med deres egne ”logiske” ikkeløsninger, vi ville ALDRIG være kommet til et brugbart resultat og heller ikke i dette århundrede…
I bedes venligst bemærke at vi, Lasse, Jonas og undertegnede, selv ikke er gået ramt forbi med at skulle lave ændringer på vore egne biler for at kunne komme til at køre i de for os ønskede klasser, sådan er det bare - nogen kørere har været mere heldige og nogle har været mindre heldige, MEN alle kan stille op også uden at skulle køre i en latterlig Showklasse uden for konkurrence.
Og ja, der vil altid være gråzoner rent definerbart set, det er noget vi uanset hvor lang tid vi vil have brugt på at skrive dette reglement ikke ville kunne have undgået, alene de varianter der ligger i en definition er uendelige, så vi ser gerne at i som kørere prøver at sætte jer lidt ind i og også viser lidt forståelse for at vi på disse punkter er nødt til at indgå nogle kompromiser for at få det til at fungere. Vi var nødt til at skære igennem for at få reglementet kickstartet og nu er det jer som kørere der fremover skal holde det op til date, første år er det sværeste, efterfølgende er det jer selv der kommer til at stå for reglerne, for nuværende kommer der ikke flere ændringer så glem al snak om dette, i stedet brug jeres energi på at begynde at sætte jer ind i hvordan reglementet kan komme til at se ud i fremtiden og hvilke definitioner i ønsker skal være gældende (som TP er inde på; hvad er ”Street appearance”?) .
Bolden er sparket op, så hvad vil i: rive ned eller bygge op?
Og faktisk var det lidt af en øjenåbner… Vi sidder her som regelskrivere - LÆS: de mellemmænd som netop var trætte af al denne nytteløse polemik om hvordan det "burde" være og at ”min bil er den rigtige og alle over er næste klasse” (fordi så kan jeg selv nemmere vinde næste runde).
Folk kører bare stadig på (ikke at det i dette tilfælde nødvendigvis er negativt, vi vil gerne have debatten, og helst i Kørerforenings regi).
Splynk er sur over en låseplade og en forlygte, så nu skal alle lige pludselig holdes i stram snor, inklusive regelskriverene og reglementet dur for i øvrigt slet ikke, TP er sur over to stumper bukket rør på 30-40 cm så nu har en bil med en intercooler på størrelse med en havelåge monteret ude på bilen med rør over det hele, lige pludselig fået street appearance… Gutter, har i læst hvad i selv skriver? Og ikke mindst tænkt over hvorfor i gør det - i bekræfter jo i den grad hvorfor det var nødvendigt med at der var nogle få der tog affære og skar igennem - tænk hvis vi skulle prøve at lave et reglement på denne måde, med 50 kørere samt ikke kørere plus det løse, der af alle mulige bevægegrunde byder ind med deres egne ”logiske” ikkeløsninger, vi ville ALDRIG være kommet til et brugbart resultat og heller ikke i dette århundrede…
I bedes venligst bemærke at vi, Lasse, Jonas og undertegnede, selv ikke er gået ramt forbi med at skulle lave ændringer på vore egne biler for at kunne komme til at køre i de for os ønskede klasser, sådan er det bare - nogen kørere har været mere heldige og nogle har været mindre heldige, MEN alle kan stille op også uden at skulle køre i en latterlig Showklasse uden for konkurrence.
Og ja, der vil altid være gråzoner rent definerbart set, det er noget vi uanset hvor lang tid vi vil have brugt på at skrive dette reglement ikke ville kunne have undgået, alene de varianter der ligger i en definition er uendelige, så vi ser gerne at i som kørere prøver at sætte jer lidt ind i og også viser lidt forståelse for at vi på disse punkter er nødt til at indgå nogle kompromiser for at få det til at fungere. Vi var nødt til at skære igennem for at få reglementet kickstartet og nu er det jer som kørere der fremover skal holde det op til date, første år er det sværeste, efterfølgende er det jer selv der kommer til at stå for reglerne, for nuværende kommer der ikke flere ændringer så glem al snak om dette, i stedet brug jeres energi på at begynde at sætte jer ind i hvordan reglementet kan komme til at se ud i fremtiden og hvilke definitioner i ønsker skal være gældende (som TP er inde på; hvad er ”Street appearance”?) .
Bolden er sparket op, så hvad vil i: rive ned eller bygge op?
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
For mig har en bil Street appearance, hvis den må kunne fomodes at køre en tur igennem København uden at blive stoppet af den første politibil den møder...tp-gt42r skrev:Synes vi sku diskutere Street appearance generalt
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
[quote=""JAKOB AKA LUFFE&q"]Hvor tit vil i Ændre reglementet....?
Man kan sku da ikke smide et reglement ud så folk har noget at bygge efter og så bare lave det om......!
Men ja vi må igang med at lave bilerene....![/quote]
Reglementet vil blive "opdateret" een gang om året hver den 1 okt og er du til den tid medlem af Kørerforeneingen så vil du selv have været med til at stemme for eller imod eventuelle ændringer...
Men som du selv, måske uden at se det, er inde på, så agter vi ikke at lave ændringer hver gang en "anarkist" mener noget andet for egen vindings skyld, det gør måske lidt ondt på dig nu med din egen intercooler, men det ville som du selv er inde på gøre endnu meget mere ondt med løbende ændringer indtil raceday...
Man kan sku da ikke smide et reglement ud så folk har noget at bygge efter og så bare lave det om......!
Men ja vi må igang med at lave bilerene....![/quote]
Reglementet vil blive "opdateret" een gang om året hver den 1 okt og er du til den tid medlem af Kørerforeneingen så vil du selv have været med til at stemme for eller imod eventuelle ændringer...
Men som du selv, måske uden at se det, er inde på, så agter vi ikke at lave ændringer hver gang en "anarkist" mener noget andet for egen vindings skyld, det gør måske lidt ondt på dig nu med din egen intercooler, men det ville som du selv er inde på gøre endnu meget mere ondt med løbende ændringer indtil raceday...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
[quote=""JAKOB AKA LUFFE&q"]Hvor tit vil i Ændre reglementet....?
Man kan sku da ikke smide et reglement ud så folk har noget at bygge efter og så bare lave det om......!
Men ja vi må igang med at lave bilerene....![/quote]
Lige netop af denne årsag ændres det ikke mere, før DHB 2010 er afholdt. Der er også en anden årsag til at det ikke ændres mere inden DHB 2010, nemlig at folk fra andre lande jo også er velkomne i 2010, derfor har Vmax bestilt en professionel oversætter til at oversætte reglementet. denne udgift ønsker man ikke at have flere gange inden DHB.
Det er vores plan at tage reglementet op til revision en gang årligt, så alle ved hvad der er at forholde sig til. Vi har kort snakket om at afholde generalforsamling i kørerforeningen når sæsonen er slut, så folk får mest muligt tid til at rette ind, til nye ændringer inden næste sæson
Man kan sku da ikke smide et reglement ud så folk har noget at bygge efter og så bare lave det om......!
Men ja vi må igang med at lave bilerene....![/quote]
Lige netop af denne årsag ændres det ikke mere, før DHB 2010 er afholdt. Der er også en anden årsag til at det ikke ændres mere inden DHB 2010, nemlig at folk fra andre lande jo også er velkomne i 2010, derfor har Vmax bestilt en professionel oversætter til at oversætte reglementet. denne udgift ønsker man ikke at have flere gange inden DHB.
Det er vores plan at tage reglementet op til revision en gang årligt, så alle ved hvad der er at forholde sig til. Vi har kort snakket om at afholde generalforsamling i kørerforeningen når sæsonen er slut, så folk får mest muligt tid til at rette ind, til nye ændringer inden næste sæson
Brap brap brap...


-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Det er bare RIGTIG svært at beskrive.... og hvad sikrer at den samme bil hver gang vurderes som havende "street appearance" ved flere på hinanden følgende arrangementer, hvor den vurderes af forskellige tekniske kontrollanter?Ravnen skrev:For mig har en bil Street appearance, hvis den må kunne fomodes at køre en tur igennem København uden at blive stoppet af den første politibil den møder...tp-gt42r skrev:Synes vi sku diskutere Street appearance generalt
Om et dæk er for bredt eller for smal, om lygterne er der, virker eller ej, etc. - det er binært. Enten sandt eller falsk.
Jeg forstår ideen med street appearance - jeg bifalder den endda herfra hvor jeg sidder (jeg mener at det giver mening for sporten at der er noget lighed med noget der kører på gaden).
Men jeg mener dælme også at der skal noget vejledning til. Ganske rigtigt at det første år er det sværeste - men det er både svært for deltagerne og arrangørerne.
Kunne man måske forestille sig en art vejledning med eksempler? Ikke ulig den man har hos Færdselsstyrelsen. Her har man en synsvejledning der beskriver hvordan man kan kontrollere og fortolke bestemte regler i Detailforeskrifter for motorkøretøjer, ud fra nogle konkrete eksempler.
I kunne jo allerede nu starte med at specificere f.eks.:
Lygter i outlaw: Begge skal være der, de skal være på original placering (under henvisning til street appearance-reglen), de behøver ikke være virksomme.
Frontmonteret IC: Skal pakkes passende ind - f.eks. af eftermarkedskofanger, eller lignende konstruktion der gør IC'en til en integreret del af karosserifaconen. Som hovedregel gælder at rørføring og endetanke gemmes - selve elementet må naturligvis være frit for fartvind.
Det er bare eksempler - formuleringerne må i slås med efter hvordan i mener at reglementets ånd er.
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
Ravnen skrev:Jeg kiggede væk een aften og folk gik amok...
Og faktisk var det lidt af en øjenåbner… Vi sidder her som regelskrivere - LÆS: de mellemmænd som netop var trætte af al denne nytteløse polemik om hvordan det "burde" være og at ”min bil er den rigtige og alle over er næste klasse” (fordi så kan jeg selv nemmere vinde næste runde).
Folk kører bare stadig på (ikke at det i dette tilfælde nødvendigvis er negativt, vi vil gerne have debatten, og helst i Kørerforenings regi).
Splynk er sur over en låseplade og en forlygte, så nu skal alle lige pludselig holdes i stram snor, inklusive regelskriverene og reglementet dur for i øvrigt slet ikke, TP er sur over to stumper bukket rør på 30-40 cm så nu har en bil med en intercooler på størrelse med en havelåge monteret ude på bilen med rør over det hele, lige pludselig fået street appearance… Gutter, har i læst hvad i selv skriver? Og ikke mindst tænkt over hvorfor i gør det - i bekræfter jo i den grad hvorfor det var nødvendigt med at der var nogle få der tog affære og skar igennem - tænk hvis vi skulle prøve at lave et reglement på denne måde, med 50 kørere samt ikke kørere plus det løse, der af alle mulige bevægegrunde byder ind med deres egne ”logiske” ikkeløsninger, vi ville ALDRIG være kommet til et brugbart resultat og heller ikke i dette århundrede…
I bedes venligst bemærke at vi, Lasse, Jonas og undertegnede, selv ikke er gået ramt forbi med at skulle lave ændringer på vore egne biler for at kunne komme til at køre i de for os ønskede klasser, sådan er det bare - nogen kørere har været mere heldige og nogle har været mindre heldige, MEN alle kan stille op også uden at skulle køre i en latterlig Showklasse uden for konkurrence.
Og ja, der vil altid være gråzoner rent definerbart set, det er noget vi uanset hvor lang tid vi vil have brugt på at skrive dette reglement ikke ville kunne have undgået, alene de varianter der ligger i en definition er uendelige, så vi ser gerne at i som kørere prøver at sætte jer lidt ind i og også viser lidt forståelse for at vi på disse punkter er nødt til at indgå nogle kompromiser for at få det til at fungere. Vi var nødt til at skære igennem for at få reglementet kickstartet og nu er det jer som kørere der fremover skal holde det op til date, første år er det sværeste, efterfølgende er det jer selv der kommer til at stå for reglerne, for nuværende kommer der ikke flere ændringer så glem al snak om dette, i stedet brug jeres energi på at begynde at sætte jer ind i hvordan reglementet kan komme til at se ud i fremtiden og hvilke definitioner i ønsker skal være gældende (som TP er inde på; hvad er ”Street appearance”?) .
Bolden er sparket op, så hvad vil i: rive ned eller bygge op?
hov hov, jeg er ikke og har aldrig været sur over
jeg har været uforstående overfor låsepladen, eller mest grunden til den skal være der, og det jo fordi den i min bil kun er "til pynt" og ikke nogen forstærkning. bygones det kan nok fixes
lygten er jeg skide træt af, mest fordi jeg forventede at det fra side 13 blev "lov" og fordi der var rigtig meget logik i netop det Lasse skrev der.
dette er et punkt der for mig ikke kan laves om,
og at en lygte skal sende en bil op i næste klasse ser jeg ingen logik i,
det der definerere klasserne bør primært være bilernes formåen.
men nok om det. jeg skal nok sørge for at min bil har 2 forlygter.
jeg er endnu mere uforstående overfor at det er lovligt i både street og outlaw at have fri udstødning foran føreren, (wastegates)
bare fordi mange har det,
der er det let at tænke egositisk på mig selv, jeg bør flytte min motor længere tilbage i karossen, med de følger det har på absolut ALT andet, men folk kan slippe for at lave et mega simpelt stykke rør fra wg til udstødning, bare fordi MANGE har det,,
det er og bliver for vattet
der dukker egoisten op i mig og tænker, hov der er sørme også mange der trækker vejret gennem en manglende forlygte
stram snor,,,næe nej, jeg spurgte bare til om man havde overvejet om man ville bruge pisk eller gulerod.
debat i kørerforeningen,, ja det er en knippel god ide, jeg venter kun på hvornår man kan melde sig ind, for ja, det er klart at det er kørere der (ud over sikkerhed) bør have størst indflydelse, og ikke paragrafryttere fra sidelinien.
jeg har affundet mig med at det er som det er, og tager 1 år som det nu ender, derefter er vi alle klogere,
men jeg mener debatten skal køres sideløbende når man ser noget der kan herske tvivl om,,, se bare havelågen og street apperance.
det positive ved det er at en kører fandt ud af at hans ruder måske er for tynde, bedre her og nu end i teknisk kontrol på dagen.
og at han ved at lave en megagrim
min egen holdning til street apperance er at det bør være noget der er "tæt" på en gadebil, dermed ment at hvs det er lavet pænt og nydeligt, kan et par iøjnefaldende ting accepteres, BLA. Luffes intercooler, en turbo gennem motorklappen, et luftflter/tragt istedet for en forlygte, og et par dæk der måske liiige er til den brede side, eller en hævet bagende som en anden starlet tøffer rundt med, det er stadig ikke dragracere
og alt det total hardcore porno, hører til i unlimited
ps.
jeg holdte mig med vilje væk fra den anden tråd for jeg vidste det ville ende som det gjorde
Senest rettet af Captain Slow 23 dec 2009, 14:07, rettet i alt 1 gang.
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
ok dvs. at lygter der kan godkendes til et almindeligt bilsyn ikke vil kunne godkendes til et race arrangement.Wildert skrev:
I kunne jo allerede nu starte med at specificere f.eks.:
Lygter i outlaw: Begge skal være der, de skal være på original placering (under henvisning til street appearance-reglen), de behøver ikke være virksomme.
nu går der twilight zone i det
man skal passe på med at overfortolke.
det samme gælder for intercoolere, at dække endekasser og rør af ændrer jo ikke på at det ligner en havelåge
ftw. for lige at slå det fast med 7 tommer søm, jeg kører den klasse jeg bliver "tildelt" min tid på banen er den samme, ligemeget hvilket nummer der står i min siderude, og da jeg ikke nærer intentioner om at vinde ære og hæder. er det jo i realiteten lige meget.
ud over det har jeg en mening, og er en smule stædig
I love everything thats fast enough to do something stupid with
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Kort kværulantisk "hip": Jeg gad godt se dig få en bil godkendt med lygter der ikke virkerCaptain Slow skrev:ok dvs. at lygter der kan godkendes til et almindeligt bilsyn ikke vil kunne godkendes til et race arrangement.Wildert skrev:
I kunne jo allerede nu starte med at specificere f.eks.:
Lygter i outlaw: Begge skal være der, de skal være på original placering (under henvisning til street appearance-reglen), de behøver ikke være virksomme.
nu går der twilight zone i det![]()
Til den mere seriøse side af sagen: Jeg kan personligt ikke se at hvad Færdselsstyrelsen stiller af krav eller ej, nødvendigvis har at gøre med et reglement til et motorløb?
Helt principielt ser jeg ingen grund til at alt der kan synes til gaden, absolut skal kunne godkendes til et motorløb.... men det er bare min holdning.
Der kan være masser af grunde til til at være mere restriktiv i motorløbet, end praksis er ude på gaden.
I lige måde mht. overfortolkningen - jeg skrev jo ganske tydeligt at det var eksempler på formuleringer der nærmere specificerede særlige problemstillinger. Jeg er slet ikke nok inde i det reglement til at kunne komme med en formulering som giver mening - jeg har blot forsøgt at beskrive hvad jeg har læst i tråden her. Hvis jeg har opfattet det forkert - så er det nærmest forventeligtman skal passe på med at overfortolke.
det samme gælder for intercoolere, at dække endekasser og rør af ændrer jo ikke på at det ligner en havelåge
- JAKOB AKA LUFFE
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 22 dec 2009, 16:45
Rolig piger.....!
Jeg skal nok pakke min intercooler ind......! men så må jeg jo leve med at min bil kommer til at ligne en eller anden t-hansen gøjlet spand og ikke en Starlet fra 89.....! men om jeg kom kørende igennem København med en kæmpe kofanger hvor man kan se et kæmpe sølv ic element eller som den er nu så kan ingen bilde min ind at der er nogle betjente der ikke ville vende om og stoppe den.....!
Og en anden side af sagen hvorfor skal man så lige kunne køre gennem KBH med den....? det syns jeg er en lidt mærkelig syn på det.... Det kan være vi skal komme til KBH alle sammen og se om vi kan bestå prøven og så vise det ved teknisk kontrol....! Når spøg til side....!
Hvis det ikke skal komme til at ligne lort så kommer det jo til at koste en formue at få støbt en der virkelig passer til bilen....! Og da jeg er fra Jylland så er der ikke penge til det.....! Her laver vi billige biler der trækker rimeligt.... jeg ved ikke hvordan de fleste af jer fra Sjælland kan putte alt det fine kulfiber og stads på jeres biler... Enten må det være meget billigt derover ellers må i tjene mange penge....! Men det er jo også sagen uved kommen...!
Og lige til sidst så syns jeg det er lidt dumt at reglementet er ændret.... Skod for dem som måske har købt feks 2 mm lexan hjem til vinduerne her inden den 1 december.....! Det er jo ikke gratis... i hvertfald ikke i Jylland....! Måske på sjælland....?
Og lige til aller sidst.... er der nogen der kan godkende ens bil inden DHB..... Jo meget surt at stå derude og få den "kasseret"....
Aller aller sidst så vil jeg sige Tak til de folk der har stablet det her reglement på benene for jeg kan godt forstå på det at der er lagt MANGE timer i det. Og det skal nok blive godt.....!
VI SES TIL DHB 2010 (for biler/rumrakketer med store kofangere)
Jeg skal nok pakke min intercooler ind......! men så må jeg jo leve med at min bil kommer til at ligne en eller anden t-hansen gøjlet spand og ikke en Starlet fra 89.....! men om jeg kom kørende igennem København med en kæmpe kofanger hvor man kan se et kæmpe sølv ic element eller som den er nu så kan ingen bilde min ind at der er nogle betjente der ikke ville vende om og stoppe den.....!
Og en anden side af sagen hvorfor skal man så lige kunne køre gennem KBH med den....? det syns jeg er en lidt mærkelig syn på det.... Det kan være vi skal komme til KBH alle sammen og se om vi kan bestå prøven og så vise det ved teknisk kontrol....! Når spøg til side....!
Hvis det ikke skal komme til at ligne lort så kommer det jo til at koste en formue at få støbt en der virkelig passer til bilen....! Og da jeg er fra Jylland så er der ikke penge til det.....! Her laver vi billige biler der trækker rimeligt.... jeg ved ikke hvordan de fleste af jer fra Sjælland kan putte alt det fine kulfiber og stads på jeres biler... Enten må det være meget billigt derover ellers må i tjene mange penge....! Men det er jo også sagen uved kommen...!
Og lige til sidst så syns jeg det er lidt dumt at reglementet er ændret.... Skod for dem som måske har købt feks 2 mm lexan hjem til vinduerne her inden den 1 december.....! Det er jo ikke gratis... i hvertfald ikke i Jylland....! Måske på sjælland....?
Og lige til aller sidst.... er der nogen der kan godkende ens bil inden DHB..... Jo meget surt at stå derude og få den "kasseret"....
Aller aller sidst så vil jeg sige Tak til de folk der har stablet det her reglement på benene for jeg kan godt forstå på det at der er lagt MANGE timer i det. Og det skal nok blive godt.....!
VI SES TIL DHB 2010 (for biler/rumrakketer med store kofangere)
- Vedhæftede filer
-
- Kan dette godkendes....!
- Thansen.jpg (57.4 KiB) Vist 1096 gange
