Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 19:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HEHE jo, skifter for hver 5000km.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 20:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil.

Cheers
Simon

Prøv at se hvad min guru siger til SYNTURO RACING SAE 10W60 i indlæg nr. 901-912
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ost4294581
Denne tråd er fra 2004 og er stadig aktiv med mere end 1000 indlæg.

Hvor varm bliver sådan BMW?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
bruger helst mobil, dels fordi den er anbefalet af (og der slog alzheimeren lige til) ham der der har skrevet tuningsbøgerne..

fordi det er et produkt jeg af en eller anden grund har tillid til, og den som regel kan skafes til en fornuftig pris...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 21:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 21:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?

Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?

Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken. :wink:

Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 21:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Supra MK4 skrev:
"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.


Ok! Det bliver svært at argumentere imod....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
dykkerdahl skrev:
Supra MK4 skrev:
"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.


Ok! Det bliver svært at argumentere imod....


Kan jo også være en tilfældighed, men har ikke mod på og teste om det er :-)

Men må indrømme, jeg har overvejet en 10/50 istedet. Men igen, jeg kan ikke lade være med og tænke på at det holder fint i de andres, især den ene, helvede han er hård ved motor, RIGTIG hård.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2009, 22:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
HenrikGM skrev:
Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?

Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?

Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken. :wink:

Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!


1:Nissan skriver vist 10W40 olie i 1992
2:Min motor yder næsten 100% mere uden bedre kølling og det gør at den lægger sig på 110 grader hvor den før lå lige under 100 grader.
Nu har jeg anskaffet mig en oliekøler, så efter ombygning mm. kommer der 5W40 olie på igen.

HenrikGM
Hvornår ville du selv bruge billig landbrugsuniversalolie?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2009, 00:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg kører på Castrol Classic Mineralsk olie - 20w50 - 400 spir i Thansen for 5 liter.
Jeg kører dog så kun 100grader olie i min Mazda RX-7 takket være en dejlig stor standard oliekøler.

10.000 rpm - 90psi olietryk - 20-30 minutters no-mercy trackdaykørsel

I'm happy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2009, 02:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
nu er "no mercy" i din termonologi jo ca. det samme som vi andre anser som rollatorfart :tooth:

så hvis du bare lige smører hjulene med et par dråber syrefri fra symaskinen så holder den gamle triangel nok længe :cooking:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team