lqs skrev:
en alutop kontra en støbejernstop. mange skriver man kan gå en op i komp.
det samme med coating. men selve forbrændingsrummets udformning har rigtig meget at sige.
se nu sådan en motor som en 1600-1800 honda. utroligt meget brugt til turboladning af den vilde slags i usa.
for over ti år siden kunne man købe turbostempler med 7,5 i komp til de motorer. så blev det 8,5 så 9. nu er de fleste 10-1! det er en motor med masser af flow. ydelser på 900hk og benzin er ikke umulige. ting som styr på cylindertryk har rigtig meget at sige i den sammenhæng. er det en bestemt motor du tænker på?
MVH søren
hvis jeg læser dit indlæg som 'nogle personer' her på pf ofte gør.. Så står der at en 4cylinder 4takt honda 1.6-1.8l med 10:1 i cr på gade benzin og med trykladning kan lave 900 hk..
Hvis bare man har styr på sit cylindertryk..
Det er vel næppe det du mener?
