SnK skrev:
endelig er der noget jeg ikke forstår. håber du kan hjælpe igen.
hvordan kan ladetrykket styre hvornår der er overtryk ved turbine hjulet(den varme side eller den drivende side) af turboen ?
Det er et lidt rodet spørgsmål.. Og hvis jeg kan tyde det korrekt så spørger du indtil hvordan en turbos ladetryksstyring virker.. Og den har ikke direkte mulighed for at styre på modtryk i udstødningen .. Det er ikke almindelig praksis at bruge dette tryk signal til styring.. Selvom der vel ikke er nogen der forbyder dig at være kreativ.. Optimalt set så skal der ikke være noget overtryk 'downstreams' fra turboen .. Derfor folk himler op om giga udstødnings diametere..det er tryk og temperatur differens over turbinen der driver værket.. Hvis dit modtryk udtil turbinen set fra udstødningsventilen er meget højdt og besværliggøre tømning af cylindre aka turboen er en prop.. Så er det på tide at se sig om efter en større turbo .. Eller hvis det er muligt gå op i a/r på turbinen.. Eller få 'klippet'