Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 20:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 07:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Saab-Daniel skrev:
Spørgsmål til dæk til street-klassen.
Vil disse være brugbare i ovenstående klasse, da de er D.O.T mærkede:
http://www.mickeythompsontires.com/stri ... reetRadial

Umiddelbart vil mit svar jo være ja...

Hvad siger i?
Daniel.


Som reglerne er skrevet og dækket er beskret som et DOT mærket gadeslicks, så vil jeg mene du har ret. :reading:
De skriver jo at det må bruges "on the streets" så et gade dæk det er det!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 08:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tænkt projekt:

Hvis jeg dukker op med en gammel 240 med 9" bagtøj, 2,5liters 16v turbomotor og noget Geforce gear.
Bagtøjet hænger i 4-link, men det bør ikke give en upgradering til tungere klasse, eftersom bilen ab fabrik er udstyret med 4-link. Der skal selvf. ændres på arme og stænger, samt det 9" bagtøj skal være indrettet så det passer på bilen.(beslag de rette steder, etc.)
Skærmene er(hele vejen rundt) bygget til de originale grp-A banespecs, dvs inderskærmen er anderledes, og yderskærmen i bag buer en anelse udaf. Ingen ændringer indaf(så kan den ikke synes længere). Den står på 10.5" ET-Street i bag.

Brændstofsystemet er OEM så nær som at pumpen under bunden er dubleret. Udstødningen er naturligvist vokset en del ifht std 60mm, men stadigt i OEM ophæng og føringsvej.
Fortil er fjedertårnene afstivet mod karrossen med std stænger fra 264, samt en aftermarked tårnstiver.

Bilen vil i dette setup kunne synes til brug på landevej(dog med max 220hk og 275nm(svjh) og muligvist 1" smallere dækmontering) uden fusk med lovpligtigt syn, dog skal der betales et par tusinde i afgift pga topstykket.

Hvor klasser bilen ind når den står til teknisk kontrol til DHB?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 09:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
alt taler jo for at du har en perfekt street bil.

jeg arbejder efter samme koncept..

men om jeg kan overholde street regementet er en helt anden sag. :tooth:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 10:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Captain Slow skrev:
alt taler jo for at du har en perfekt street bil.

jeg arbejder efter samme koncept..

men om jeg kan overholde street regementet er en helt anden sag. :tooth:


Når nu vi kan antage at det reglement er skrevet for at skulle overholdes, så er kunsten jo at finde det bedste bud i klassen uden at gå over den nu meget(måske) synlige grænse.

Hvad siger regelskriverne?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 10:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
BTW; er det ok at klasse ind i to klasser? Altså klasse ovennævnte koncept ind i street på ET-Street, og klasse den ind i outlaw på ET-Drag?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
hehe..

den tanke strejfede også mig.

men gælder det også for volvoer lavet af 30 mm panzer plade :lusket:

http://www.youtube.com/watch?v=Li3T4cHoY5Y

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 11:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Captain Slow skrev:
hehe..

den tanke strejfede også mig.

men gælder det også for volvoer lavet af 30 mm panzer plade :lusket:

http://www.youtube.com/watch?v=Li3T4cHoY5Y


Tænkte mere noget i denne her retning: http://www.youtube.com/watch?v=9iK3ZThtdag

Vægten betyder ikke noget. Det er ET der tæller. :gnaek:

Man kunne jo skrue den lidt ned til "street" og op igen til outlaw.

Bilen i linket har mistet inderskærmene i for, og fået flyttet bagskærmene ind i bag, så den ville blive klasset ind i toppen i DHB, men det kunne man jo bygge sig ud af i et nyt projekt. Var ikke umuligt at bygge det til street for små penge.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 11:32 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Uanset hvordan et reglement bliver skruet sammen, så vil det altid for deltagerne, gælde om at komme så tæt på mulighederne i en klasse, uden at ryge videre i den næste. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være.

Og ja, nogen ting kan man jo nogen gange komme udenom ved at vælge den rette bil som basis. Sådan er det jo næsten altid.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 13:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Henrik du kan teoretisk komme til at køre mod dig selv i superfinalen. jeg ved godt hvem jeg hepper på :roll:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2009, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lqs skrev:
kunne godt tænke mig, i ville forklare, hvikle klasser nogen af de mest kendte (dhb) biler hører hjemme i.
foreslår følgende.
ELNEFs BUGGY.
JOHN 100KGs ROD.
COSSIEMANDENs ESCORT.
GERTS KADETT.
TJUKs BMW.
prøv at beskriv hvor de hører til pga ET.
bagefter hvor de hører til pga bilen pt.
det kunne også være sjovt med et par af de kendte svenske biler.
men det bør nok være nogen de fleste kender... nogen forslag?
MVH søren
ps. hvis nogen af ejerne af disse biler, også ville skrive her ville det være fint!
der var ...selvfølgelig... en grund til at det blev lige disse biler. altså de fem herover.
specielt JOHN 100KGs rod burde mane til eftertanke. af flere grunde, bla at den har vundet DHB et af de sidste år (det sidste?) der var keglebane med. en anden grund er at det er gadebil som ifølge ejeren kan køres gennem et syn... det er i hvert fald en gadebil der bliver brugt! har set den flere steder rundt i europa. vel at mærke kørt der til uden hjælp af trailer. men det vigtigste er nok jeres drømme om at dette regel sæt burde kunne bruges til alle streetrace i dk.
JOHN 100KG er lig med HOLEBY. ham og SVEND der har en meget lignende rod, er nogen af de vigtigste drivkræfter bag disse løb. synes det var på sin plads at kigge nærmere på disse køretøjer. hvilken klasse havner de i? hvorfor havner de der..
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team