lidt efter lidt blir nogle ting lidt nemmere at gabe over, og andet bliver mere og mere logisk.
dermed ikke sagt jeg er enig i det hele hehe
tror ikke engang jeg havde tålmodighed til at høre på mig selv..
hatten af for det
Redaktør: Moderatorer

MTECH skrev:Ingen tvivl om dhb er 200 gange bedre stillet med dette reglement kontra det vi har kørt efter de andre år..det tror jeg de fleste er enige i..hvilket jeg også selv syns at ha givet udtryk for i mit første indlæg i denne tråd.eneste ting jeg har nævnt i fordindelse med min egen deltagelse i outlaw er trækakselringe..den er vendt med ravn og det vil han se på så vidt jeg har forstået..
![]()
De andre ting jeg har nævnt er ikke set udfra min deltagelse,da jeg selv syns jeg er fint stillet i outlaw..det er set udfra dem som ligger på vippen mellem street og outlaw.jeg syns at jeg ha givet udtryk for hvad jeg mener om det punkt,hvilket egentig var det eneste jeg havde interesse i da jeg går ud fra det er lagt ud til debat her,med henblik på at høre folks meninger..![]()
over and out herfra..ses om ikke før,så til dhb 2010
Michael

Hørt HørtRavnen skrev:For at forstå dette reglement så kræver det at man som minimum prøver at sætte sig ind i mekanismerne bag Streetrace, DHB, den generelle udvikling her og i resten af samfundet, vi har jo ikke bare sat os ned og lavet regler fordi vi ikke havde andet at tage os til - og så pillet næse for resten. Da det her startede for lidt over et år siden, var vi fire kørere der besluttede os for at lave en køreforening for alle de streetracere der måtte være interesserede, vores holdning var og er, at det er på tide at der er nogle der prøver at tage affære når nu DASU ikke gør det, DHB var ikke på tale på det her tidspunkt (noget som skulle ændre sig efter DHB09) og vores møder gik primært på hvilke hovedformål foreningen skulle have. Et af disse hovedformål var et overordnet klassereglement der tog højde for og indlemmede de køretøjer der kørte i dag samt tilnærmelsesvis kunne akkommodere det ændrede udviklingsforløb som dette reglement ville afstedkomme, herunder en klasse for rørrammebiler som godt nok på nuværende tidspunkt ikke syner af noget men meget vel kunne ende op med rigtigt mange brutale biler. Før var det i princippet ikke muligt at køre i disse biler, et faktum der utvivlsomt havde en indvirkning på antallet af tilmeldte biler af denne type, der dog alligevel blev en til flere på forholdsvis kort tid. Vi ved ikke hvad der vil ske når denne ”bremse” bliver sluppet men noget tyder på at der allerede i år vil komme biler vi ikke har set før.
Et andet punkt var at så vidt muligt at holde de biler i samme klasse som altid havde kæmpet indædt til stor fryd for tilskuere og kørere, flere af disse biler havde allerede konstruktive ændringer, som af mange, herunder gængse dragracing reglementer vil blive betegnet som ekstreme og derfor i samme kategori som rørrammebiler - vi kunne her vælge at gøre som man altid havde gjort, eller vi kunne se på sagen med nye øjne, vi kører jo trods alt Streetracing og ikke Dragracing - vi valgte som bekendt det sidste, da vi mente og stadig mener at det i længden bedst ville gavne dansk Streetracing, køerne skal have mulighed for at udvikle sig, eksperimentere og prøve egne kræfter og ideer af og da Unlimited primært består af professionelt byggede dragracingbiler så var det vores holdning at Outlaw primært skulle bestå af ”amatørbyggede”, ekstreme som mindre ekstreme, gadebiler bygget ud fra en ide mere end et egentligt teknisk dragracingreglement, et godt eksempel er Tjuk og hans uafhængige bagvogn på hans E21, ingen ved om det vil komme til at virke og alligevel vælger han den omvej, det er satme god pionerånd! i dragracing er der alt for mange regler til at sådan noget ville kunne svare sig og endda måske slet ikke tilladt, men her giver det stjerner på skulderen! Og ikke mindst erfaringer vi alle kan lære af.
Vi ved at der er kørere med biler som står nogenlunde standard om end voldsomt tunede eller meget dyre supersportsvogne, som ikke føler de har noget at gøre i en klasse som Outlaw, til dem kan jeg kun sige; jeres vinderchancer er ikke blevet dårligere og i det mindste kan i nu slippe for danske nummerplader, syn og afgifter. Ydermere kan og vil vi af moralske årsager ikke støtte den udvikling der har været med fupnummerplader og åbenlyst ikke synsbare ”gade”biler, vi kan simpelt hen ikke forsvare det over for hverken os selv eller for myndighederne og vi har slet ikke behov for at de kommer rendende for at kontrollere os til alle arrangementer, som vi så til DHB i 09. Vores værktøj i denne forbindelse er bl.a. de 12 sek. som vi har sat som breakout i Streetklassen, disse 12 sek. skal sikre os at det ikke kan svare sig at gå all in på motortuning, et punkt, vi teknisk ikke kan og ikke vil gå ind og lave regler i - da dette udover at være næsten umuligt, trods alt vil stride for meget imod sjælen i Streetracing.
Dog vil jeg sige at når reglementet har stået sin prøve til næste år så vil vi se på disse biler og om der i denne forbindelse skal ændres noget.
Håber stadig vi alle ses til 2010 til et fornyet og toptunet DHB.
Tak for afklaringenWildert skrev:http://www.dasu.dk/media/filebank/org/s ... ardbil.pdfae86 skrev: ... dog kunne det være interessant for jer at være sikker på at det bur i tillader i jeres gade-klasse, og som i henviser til med DASU tegninger, også er tilladt i henhold til færdselsloven ..
Det er en udtalelse man har fået ifm. at standardbilsklasserne i klubrally tog grundigt fart.
Der er den her med "indstigningsforhold som ikke må være væsentligt hindret".
Laver man svejsebur som kan godkendes, og bilen ikke er for ny, så må dør-rør faktisk laves som enkelte rør og sidde relativt lavt.
På iboltningsbure er de normalt aftagelige. Så kan man jo smide skidtet i til løb.