Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 12:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Man kunne jo driste sig til at kalde dem der har tider mellem 11 og 12 sekunder for DHB prospects. de har smagt suppen og skal hjem og skrue lidt for at være med helt fremme til 2011...

stiller man op i noget hjemmebygget der kører mellem 11 og 12 så kan man godt være stolt af at kunne køre fra rigtig mange respekterede sportsvogne verden over.
stiller man op i noget man har købt, så har man brugt temmeligt mange mønter på sit køb og vil nok være tilfreds med præstationen i sig selv.

med andre ord, så kan man ikke købe en fabriksproduceret bil der med garanti kan løbe med sejeren ved DHB. sådan har det vist været en del år nu... og heldigvis for det.

@ captain slow
det med at der skulle være fyldt kan jeg ikke få til at passe, idet der jo skal køres stige med de 8 hurtigste i HVER underklasse. dvs at der er mulighed for at alle skal køre stige hvis der ikke er over 8 tilmeldte i alle klasser, altså 16 i unlimited, 40 i outlaw og 8 i street.

så helt fyld kan dem der ikke kører 11 nu ikke være...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
my bad...

jeg plejer ellers at tænke mindst 2 sekunder før jeg skriver :oops:

men ud over det kom vi vist samtidig frem til samme resultat ang tider :tooth:

dog ser nogle underklasser hårdt besatte ud,,, begge tryk klasser i outlaw,

satser på at psycke min modstander ud,,,(må man moone på startlinien) :ha:

Titel:
Mester Medlem

jeg er ved at taste nogle små ændringer som skal med i revisionen pr. 1/12 og vi har endnu ikke omtalt moone tricket... så det må du vist godt om du måtte ønske. ku se fint ud med sådan et par blege perlegrus kinder i vmax...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
oh, nu skal der måske nascar net i, for at undgå "moonlight"

arh så blege er de da heller ikke :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

kører du under 10 sek. anbefales sådan et net faktisk... så publikum får nok desværre frit udsyn der :wink:

Titel: ..
Nyt Medlem

Alt i alt et godt reglement. Stor respekt til dem der har brugt tiden på det.
Det var helt sikker nødvendigt for DHB 2010 skulle blive til noget.

Synes måske outlawklassen er for bred, tænker både på hvor meget der må bygges om og på tiderne som går fra 12 sek til 8.5

Har ikke tid til at skrive mere er i fuld gang med at bygge et par nye inderskærme 8)

Glæder mig til DHB 2010

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har kun lige skimtet reglementet (og for en gang skyld ikke læst hele tråden endnu :oops: ) men jeg våger pelsen ......

Hvis jeg fik skimtet korrekt så er det tilladt at have et bur i en gade bil i jeres reglement og i henviser til noget DASU bur..

Det er... hvis jeg skal tro den emsige synsmand der synede legetøjet dengang den stadigt ballancerede så tæt på lovgivningen som vi kunne slippe afsted med .. også rigtigt MEN han påstod hårdnakket at side"bjælken" af buret skulle kunne boltes ud hvis nu fru Jensen på 80+ en dag gerne ville købe bilen så skulle hun uhindret kunne komme ind og ud af bilen :shock: ... det skal lige siges at det bur vi har i bilen er DASU og vidst nok også FIA godkendt men har demonterbare "sidebars" så et sådanne bur kan godt skaffes ... dog kunne det være interessant for jer at være sikker på at det bur i tillader i jeres gade-klasse, og som i henviser til med DASU tegninger, også er tilladt i henhold til færdselsloven .. jeg må indrømme at jeg tvivler på at ham synsmanden har fat i den lange ende i dette tilfælde men i en anden tilsvarende sag der forlangte han at de originale rulleseler blev bibeholdt selvom der var monteret 3 tommer brede 6 punkt's seler ... hvilket jeg så senere godt kunne se fornuften i ... i dagligdagen bliver man hurtigt træt af at skulle spænde sig fast i en 6 punkt's sele og kommer hurtigt til at benytte den gamle rullesele ... desuden så spares den fine sele til den dag hvor man kommer på bane

Titel:
Nyt Medlem

Lasse skrev

eks 1.
street = to lygter på original placering, med original lysstyrke
outlaw = minimum en lygte, med original lysstyrke
unlimited = vi er ligeglade om der er lygter på

øh i outlaw står der : forlygter baglygter mv må udskiftes med look a likes
intet om at en skal virke er det mig der er blind eller ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
man vil kun kunne opnå det du hentyder til ved at opdele folk i tidsklasser pr. sekund og gør man det vil dem der kører de høje tider i klassen mene at det sku ha være opdelt pr. halve sekund.

alle der deltager har en chance for at vinde. hvis det er lars lige du er bekymret for så mener jeg at han vil deltage i unlimited, da han ikke ønsker at montere de dele han mangler for at køre outlaw.

men lad os nu ikke tager sorgerne på forskud, hvor mange biler kan der overhovedet nævnes der kører under 10 sekunder PÅ vandel? altså ikke alle mulige andre steder med klister på banen, eller bare baner hvor der er bedre bid end der er på det nye stykke asfalt på vandel.

Lars, Per, Keld, Michael, Tjuk har også været under. vil tro at Jesper Klausen også vil gøre en god figur, men hvor mange er det i grunden der er tale om? dvs. at det meste af feltet altså vil ligge inden for ca 10-12 sekunder, det er vel fair nok som det er nu ville jeg bestemt mene.
keld og per (og vist også lars) kører endda unlimited, så dem kan du tage ud af den lille opremsning.

Lasse nu jeg ikke bekymret for nogle eftersom jeg kommer med ny bil og godt ved det tar mere end et par løb at få sat det hele op,og dernæst ser jeg lars evo i en helt andet liga end min set ud fra økonomien i projekterne... mit mål er at ramme en tid i løbet af 2010 som jeg er tilfreds med og intet andet. ;)jeg har intet problem med at få røv af lars bil,det ville nærmere undre mig hvis det ikke skete, men nu du selv kommer ind på den slags ,kunne jeg jo fristes til at spørge: jer med de store ombygninger i outlaw er måske "bange" for unlimited drengene siden at delingen mellem de 2 store klasser er delt som de er..?

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
ae86 skrev:
... dog kunne det være interessant for jer at være sikker på at det bur i tillader i jeres gade-klasse, og som i henviser til med DASU tegninger, også er tilladt i henhold til færdselsloven ..

http://www.dasu.dk/media/filebank/org/s ... ardbil.pdf

Det er en udtalelse man har fået ifm. at standardbilsklasserne i klubrally tog grundigt fart.
Der er den her med "indstigningsforhold som ikke må være væsentligt hindret".
Laver man svejsebur som kan godkendes, og bilen ikke er for ny, så må dør-rør faktisk laves som enkelte rør og sidde relativt lavt.

På iboltningsbure er de normalt aftagelige. Så kan man jo smide skidtet i til løb.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time