Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 12:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Yugo Turbo skrev:
@ staalanden
Jeg blev nummer 2 i chimay i 2006 med tiden 12,511
og rødlygtede :oops: i belgien i 2008 i semifinalen, så der blev jeg 3er, selvom jeg lå til at vinde klassen. sku bare køre et bye run, så var pladsen min, for ham der så blev fjerde var ikke at finde nogen steder...

Ja det er rigtig. Kan godt huske det nu. Det var lidt surt.

Men igen, skal da helt sikkert overveje om man skulle prøve at svinge forbi DHB :)

I took an IQ test and the results were negative.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

urørt karros=std karosse/std hjul ophæng osv=ingen 4 link,fiber,lexan el lign.... de gutter der ændrer det er jo ikke bare folk der møder op for sjov,men hardcore dragracere som er gået skridtet videre..hvilket dem fra unlimited også er..

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
MTECH skrev:
urørt karros=std karosse/std hjul ophæng osv=ingen 4 link,fiber,lexan el lign.... de gutter der ændrer det er jo ikke bare folk der møder op for sjov,men hardcore dragracere som er gået skridtet videre..hvilket dem fra unlimited også er..

der er jeg slet ikk enig, jeg er ikke nogen hardcore dragracer.
(min bil er heldigvis født med 4 link) :up:
men min karosse er altså ikke urørt, der var noget med en kardan tunnel, og lidt torpedo, nåja :arrow: :grin: noget med en låseplade :lol:

og når jeg nu alligevel skal lave skærmkanter, kan det da også være der sker lidt ang. pladsen til dæk.

men derfra til at mine skallede 500 og en slat hk rent konkurrence mæssigt har noget belæg for at være med,,,er der meget meget langt. vel ca. 1/4 million kroner langt + det løse

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:

Fortæl os lidt om din golf... det kunne muligvis hjælpe med at kaste noget lys over nogle detaljer...

Billede

Senest rettet af Ravnen 25 nov 2009, 19:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
d'herrer det er også en diskussion der ikke vil ændre noget på nuværende tidspunkt. klasserne overordnet er fastlagt og vil ikke blive ændret før reglementet bliver revideret efter DHB2010. så vil der blive spurgt blandt deltagerne hvordan de mener arrangementet har været og om de har pukler i reglsættet der bør ses efter.

Titel:
Mester Medlem

jeg har nu fulgt denne tråd og jeg må indrømme at man får et lille smil på læben indimellem.

det vil jo være umuligt at tilfredsstille alle , så der vil jo altid være nogen der føler sig lidt trådt på

jeg syntes personlig det er et godt stykke arbejde i har lavet :cooking:
så lad det nu komme an på en prøve til dhb 2010 før vi fordømmer det :coffee:

------------------------------------------------------------------------------------

den bil jeg selv stiller op med til dhb 2010 kan køre i Street-klassen, men det er muligt at det alligevel bliver Outlaw-klassen jeg stiller op i

som jeg har forstået det så kan man tage en standart bil og montere en monster turbomotor i den og så stille op i street-klassen.

jeg syntes personlig at tuner man med turbo kompresser mm, så er det da en af de største konstruktive ændringer der er på et køretøj og det burde i mine øjne gøre at man skal køre i Outlaw-klassem

street klassen burde være for biler der er synet og godkendt som de er når der køres til dhb 2010

det var lige hvad der kom ud mellem mine riben :wink:

Titel:
Mester Medlem

@ m power

du har som sådan ret i din anskuelse, men det vil kræve forfærdelige reccurcer for at kunne håndtere det til teknisk kontrol. samt en ukuelig viden hos ham der skal udføre den tekniske kontrol.

man kunne med rette sige at toyota corollaerne vil ha lidt af et problem ved at køre med turbo, eftersom den max findes med kompressor, men denne version er kun fremstillet til det højrestyrede marked, så hvis der stiller en corolla op med kompressor motor i, så skulle teknisk kontrol vide alt om alle bil modeller og alle special modeller der nogensinde er seriefremstillet og solgt på verdensplan.

jeg lavede en hurtig sammentælling ud fra listen af tilmeldte i fwd med tryk fra 2009. ca 80 tilmeldte og noget over halvdelen af de bilmodeller der var tilmeldt er ifølge min viden aldrig produceret med turbo.

Det vil altså ikke være muligt at håndtere, selvom jeg ku ha tendens til at give dig ret, dog skal man jo så være opmærksom på at ved sådan et forslag favoriserer man kun den som har mønter til at købe den vildeste bil og ikke det enkelte individ der har evner til at få noget til at køre stærkere. Jeg vil endda påstå at jeg mener at det netop er det opfindsomme individ DHB i bund og grund drejer sig om...

Titel:
Mester Medlem

det er vel bare at sige at det er op til ejer af bilen at have de nødvendige papirer med så der er dokument for at den er lovlig som den står.

men men men, eks en gammel bmw e30 kan jo være synet og godkendt med tryk for 10år siden, og siden hen være ombygget men større motor/turbo og i papirer står den jo stadig som godkendt med turbo :roll:

så det er jo krop umuligt at styrre en 100% lovlig street-klasse :damn:

så vi må nok bare holde os til det som er lavet pt :D

Titel:
Mester Medlem

det er nemlig 100% umuligt og kræver du papirer så opfordrer du indirekte til dokumentfalsk. Ikke at du selv forventer det, men folk finder det papir der kræves, koste hva det vil. Samme problem som nummerpladekravet. Som skrevet tidligere kom der biler som havde en identisk bilbror hjemme et sted eller biler hvor det kun var registrerings attesten der havde været til syn osv osv.

Det er klart bedst at spille med åbne kort og lade folk gøre det men ikke kan tjekke. så må de bare fanges på noget af det man rent faktisk kan tjekke.

som eks. måtte man tidligere ikke køre på andet end benzin og diesel. dette er svært at tjekke og der er da også eksempler på folk med to fungerende brændstofsystemer på bilen. nu må man køre på det man ønsker, dog ikke nitromethan. men der må køres på hhv. ethanol og methanol i outlaw og unlimited klasserne. I det håb at når det er lovligt at bruge så oplyser man hvad der køres på så bilen kan mærkes med brændstoftype, så brændfolk kan benytte den rette skumtype når de skal slukke en forulykket bil.

det forholder sig nemlig således at det almene brændskum de benytter til benzin og diesel brænd ikke kan slukke methanol og ethanol brænde, men kun holde disse midlertidigt nede.

Mange af de regler der er er lavet af et sikkerhedsmæssigt hensyn, idet vi tror på at kommer der først en ulykke der har døden til følge for deltageren, så er DHB slut og det ønsker vi ikke sker.

Titel:
Senior Medlem

Sådan som jeg hurtigt læser det, så skal vi ha lige så mange klasser som biler der stiller op, og mindst ligeså mnge pokaler?? :lol:

Jeg vil endnu en gang støtte op om de nye regler, og tror ikke på de er perfekte men vil blive det indefor ganske få år.....
Jeg stiller ikke op for at vinde, jeg stiller op for en rød sodavand der er blevet lovet tidligere i trådet :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time