Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 08:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har fulgt debatten med interesse.
Ikke fordi det berører mig skide meget, da jeg ikke rigtigt dyrker det hersens ligeuds-helvede.

Men jeg vil alligevel udtrykke min støtte til initiativet med at få "ryddet op", og få lavet nogle regler som rent faktisk giver mening, og ikke bare handler om at man kan komme med en gittermast med en turbinemotor på, monteret mellem to forhåndenværende nummerplader (for nu at bruge et rigtigt godt billede som HenrikGM har yndet).

I diskuterer en del detaljer - og jeg har svært ved at vurdere for og imod i mange af tilfældene, da det ikke lige ligger inden for mine begreber.
Men jeg vil alligevel drage en parallel til min egen sport.
Vi står i disse tider der hvor man ikke længere kan bygge en Gruppe H-bil til rally mere (de eksisterende kan køre videre, men ender i klasse med lidt vildere biler).
Dybest set er historen den at der er en opsplitning på vej mellem "mild gruppe H", og "vild gruppe H" (henholdsvist Grp. E og Grp. DK).

Jeg selv bliver lidt fanget, da min bil ikke er "vild" nok til at det konkurrencemæssigt giver mening at skulle havne sammen med Grp. DK-bilerne. Ej heller kommer den til at kunne udnytte Grp. DK lige foreløbig (primært et spørgsmål om økonomi - og tildels tid).
Skal den i Grp. E, så skal jeg pille et par ting af.

Det irriterede mig grundigt i starten, da jeg står til at kunne gå direkte i Grp DK som den står, og få nogle tørre tæsk fordi jeg slet ikke udnytter reglementet, eller jeg kan modificere en anelse og komme godt ud i hjørnerne på Grp E.

Ja, det er træls at jeg skal bruge tid og en anelse penge på det - men det er kun ved første øjekast. Jeg ser - akkurat som jeg forstår at det er hensigten med street-klassen - det kun som en fordel at der er et reglement som sætter nogle effektive økonomiske grænser for udfoldelserne.
Så slipper man for at måtte æde at man ikke kan konkurrere hvis man ikke har en masse gyser at smide efter det.
Det synes jeg er fedt...

Jer der er skeptiske - prøv at tænke over det... er det ikke cool at der i hvert fald EN eller anden opdeling?

Jeg synes det virker som et syvmileskridt på vejen for streetracesporten - godt arbejde!

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Vi Takker :oops:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Lige nu skal jeg indrømme at da jeg så at du havde skrevet tænkte jeg "ej nu skal jeg til at diskutere, og så må jeg altså en tur på wc først"

Så kommer man ind igen og får ros, der blev jeg sku lige mundlam... tak for den fine kritik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Ja selvfølgelig også det jeg mente hehe. 12,63 kørte den i finalen.

Var en 3 plads du fik sidste år ik? Det var ellers en fed tur

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem

@ staalanden
Jeg blev nummer 2 i chimay i 2006 med tiden 12,511
og rødlygtede :oops: i belgien i 2008 i semifinalen, så der blev jeg 3er, selvom jeg lå til at vinde klassen. sku bare køre et bye run, så var pladsen min, for ham der så blev fjerde var ikke at finde nogen steder...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg tror faktisk de fleste af os deler Wilderts mening,
vi er bare ikke "store" nok til at rose før vi "brokker os" :oops:

jeg syntes nu ikke der har været desideret brok i tråden nogen steder

nu hvor der er taget spæde skridt til noget godt, vil alle have en del af kagen
du ved ræk en lillefinger og man vil have hele armen :tooth:

er dog stadig meget enig med mtech, der mangler en klasse for dem der er over street specs, men som langt fra kan blive konkurrencedygtige i outlaw.
sikkert mest ud fra et økonomisk synpunkt, (fuck janteloven)

men,,hvis det viser sig der er et sådant behov, bliver det jo nok overvejet når man har været igennem 1 år

mit eget syn på sporten er simpel, hvis mit smil når dagen er omme er større end ham der har vundet, så har jeg haft det sjovest.
og placeringne er blot en detalje :gnaek:

Senest rettet af Captain Slow 25 nov 2009, 16:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

vil sige at der har været mindre knas med modtagelsen end forventet, men noget kan ikke undgåes, og det prøver vi så blot at besvare efter bedste evne og nogle punkter kan vi godt selv se skal revideres og andre punkter mener vi bør gennemgå et arrangagement før det kommer på tale at ændre på dem.

jeg mener ikke at det er så stort det problem der nævnes med outlaw kontra street og unlimited. for hvor mange biler er det lige der "bare" kan køre 9,5? de fleste vil ligge mellem 10,5 og op, og ja der vil altid være en der er hurtigere end en selv, men skal det ikke være sådan?

Hvem ville synes at det var sjovt at deltage i et arrangagement hvor man ved at man vinder på forhånd? det er jo ikke sjovt i længden, set med sportslige øjne. nævner F1 som eks. det var sku ved at tabe spændingen da michael s. altid vandt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis man laver det således ..outlaw=urørt karrosse og unlimited=ændret karros/hjul ophæng..så svarer outlaw til en bred maxstreetklasse og 99% af de hurtigste biler kører så i samme klasse,nemlig unlimted..mere fair for alle parter blir det vel ik...????

Det kan næsten kun være dem med de store ombygninger i outlaw=de hurtigste, der ikke har interesse i det.. :wink:

1/4mile- 9.7@233km/h

Senest rettet af MTECH 25 nov 2009, 18:23, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
puha, så skal jeg i unlimited i en bil, der hører til lige over street, men under outlaw :|

men hvad vi kan jo ikke alle få det største stykke kage :lol:

Titel:
Mester Medlem

urørt karos? det jeg tænker som det absolut første er :

Hvordan skal det tjekkes?
Hvem kender nogen der kan alle bilmodellerne på så nært hold at dette punkt vil kunne tjekkes?

som vi alle ved så kan det jo være et par enkelte centimeter der afgør forskellen og er man dygtig nok til sit pladearbejde så kan man lave meget og stadig kalde det for en urørt karos.

på den anden side vil der altid være nogen som snyder og det kan vi heller ikke undslå os, ligegyldigt hvor godt vi formulerer et nyt reglement.

Der vil ikke komme flere klasser end de der allerede er annonceret. som det er nu. om det så vil komme efter revision efter DHB 2010 tør jeg ikke spå om på nuværende tidspunkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time