Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
m power skrev:
[
stort set alle sony tv der sælges i kvickly, bilka og lign steder er parrel import og de varer er i mange tilfælde ikke af samme kvalitet ( 2 sortering + lign ) som de sony tv som sony danmark importerer.

:

Mener du dermed at de omtalte supermarkedkæder forhandler parralellimporterede kopivarer?

har jeg skrevet kopivarer :?:

et sony tv der er produceret til eks tyrkiet, skal ikke overholde de samme normer som et der bliver produceret til danmark.

jeg fik engang at vide hos castrol (esbjerg havn ), at den olie der sælges eks i bilka overholder de specifikationer der står på dunken.
det gør den når den er i dunken , men det er ikke sikkert at den overholder det når den har været en tur i motoren.

det de mente var at det var parralelvare og det var ikke sikkert at det var af samme kvalitet som det der var lavet til det danske marked.

om det var et salgs trick skal jeg ikke kunne sige :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
m power skrev:

thansen og høyer autodele sælger bland andet castrol olie, motip, turtle så jo de har også kvalitets varer :wink:

jeg synes at kunne huske noget om castrol LL olie til vw, som castrol intet kendte til, men som i virkeligheden havde sit ophav i rusland, uden castrol indblanding..

Titel:
Senior Medlem

desværre er det jo tit sådan at det er faghandlen som kæfter op om kopivarer og 2 sorteringsvarer udelukkende for at beskytte sig selv, problemet er jo at de små specialforretninger ikke kan aftage de samme mængder som de store butikker og derfor ikke kan købe til samme pris.
Jeg tror ikke på at eks. sony eller for den sags skyld philips producerer varer som er kvalitetsmæssigt ringere til nogen markeder end til andre, det har de simpelthen deres renomme for kært til, med hensyn til egnetheden på eks tv siden er der jo noget med farvesystemer som styrer hvilke markeder de er beregnet til, og det har jo ikke lige noget at gøre med kvaliteten af dem.
Hvis nu eks. bilka begyndte at sælge castrol olie som kunne kanaliseres tilbage til en spildolieproducent på den russiske tundra, så skulle castrol nok sørge for at få stoppet den kopivirksomhed, udelukkende for at beskytte sit eget navn.
Det næste er jo at alle varer eks. hos autogrossisterne automatisk er skruet op i pris fordi de skal kunne give mekanikerrabat til værkstederne hvorimod den lille mand bare skal betale ved kasse et, det er sådan noget der gør at t-hansen vinder frem, der handler alle til samme pris og en del af deres varer er sgu iorden, og nogen andre, særlig ders egne mærker er noget skrammel.

svan

Titel:
Moderator

m power skrev:
[jeg fik engang at vide hos castrol (esbjerg havn ), at den olie der sælges eks i bilka overholder de specifikationer der står på dunken.
det gør den når den er i dunken , men det er ikke sikkert at den overholder det når den har været en tur i motoren.

det de mente var at det var parralelvare og det var ikke sikkert at det var af samme kvalitet som det der var lavet til det danske marked.

om det var et salgs trick skal jeg ikke kunne sige :wink:

Jeg kan da prøve at spørge dem direkte næste gang. 99% på det er salgstrick. De færreste virksomheder vil have dobbelt antal varenumre, men de fleste vil gerne opdele markedet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Det er salgs trick, intet andet. Og der er nu ingen skam i at købe ting i Netto, Aldi og Hansen.

Handler tit i Hansen. De har rigtig mange mærke vare til billige penge i forhold til mange andre.

Omvendt skal jeg have 2 nye dæmper til bilen. Thansen tager 300 kr, min normale autobiks hvor jeg stoler på kvalien tager 350 kr. Der vil jeg gerne smide 50 kr extra. Men at smide 50 kr extra for en lille loctite flaske hvor indholdet er det samme, det gider jeg ikke...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem

Yugo Turbo skrev:
forskellen med autodele forhandlere i almindelighed og lige t-svansen er blot at de har så uhyggeligt meget bras og deres ekspedienter er dummere end vådt tagpap!

Skal jeg nu til at udtale mig om folk der er på SU og læser til El installatør :damn:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
mente nu ellers at du var mekaniker andreas... men der skal jo også være undtagelser hos t-hansen. men hvis du arbejder der vil du med stor sansynlighed ku gi mig ret i at en større del af medarbejderne mangler den faglige forståelse for det de sælger... (hvis jeg skal udtrykke det lidt pænere)

men du er naturligvis altid velkommen til at skyde med dine tungeste skyte på su modtagere der læser til el-installatør, det ser jeg da frem til. :lol:

Jeg er da frisk på en lille diskussion hvis det skulle komme til det. :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem

mente nu ellers at du var mekaniker andreas... men der skal jo også være undtagelser hos t-hansen. men hvis du arbejder der vil du med stor sansynlighed ku gi mig ret i at en større del af medarbejderne mangler den faglige forståelse for det de sælger... (hvis jeg skal udtrykke det lidt pænere)

men du er naturligvis altid velkommen til at skyde med dine tungeste skyts på su modtagere der læser til el-installatør, det ser jeg da frem til. :lol:

Jeg er da frisk på en lille diskussion hvis det skulle komme til det. :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Har lige været i t.svansen og hente en krankboks til en ældre Raleigh cykel (med alu stel :rock:) .. den nye krankboks er helt sikkert noget juks men da den gamle var helt færdig og svansen havde en ny kineser til 99 kr (betydeligt billigere end en original) så blev det sådan og så kan cyklen få lov at overleve et eller to år til..

Billede

Som sagt så var det var bare at pille den gamle ud og smutte ned i den lokale kina pusher og hente en magen til... det første ekspedienten gør er at slå op på deres hjemmeside og så prøve at sammenligne med de krankbokse de har billeder af på deres hjemmeside ... hvilket jeg selv prøvede hjemmefra for at finde ud af hvordan de opgav størrelsen på de forskellige krankbokse og for at se om de havde en magen til den jeg skulle bruge ...

Men ham fætter guf her vælger så istedet at overhøre hvad jeg har fundet frem til og klikke på den første og den bedste der dukker op på hans skærm.. og som svansen på deres hjemmeside opgiver til 127mm.. og udbryder lidt selv stolt at det er den ... prøv at se.. og med en skydelære holder han den gamle krankboks frem som jeg havde med ... men men han måler på den lille firkant hvor pedalen spændes indover hvorved jeg svare at 127mm er 12,7cm hvilket tydeligvis ikke giver nogen reaktion og jeg så følger op med at det han har målt er 12,7mm ... stadig ikke den store reaktion udover at han nu ser ud til at være forvirret på et højre plan og der går hvad der føles som et par minutter før brikkerne falder på plads... herefter roder han lidt videre rundt i deres system men kan hverken røv eller roulade og sender mig istedet videre til den næste t.svansen butik der har "delen" på lager ... dog stadigt uden at have fundet ud af hvilken af de forskellige bokse var "delen" ... men da han i deres system kunne se at den anden butik havde en af hver model hjemme så var det jo en del nemmere for ham bare at smide kunden videre end at indrømme at han vidste nada og ikke kunne finde ud af hvilken af de krankbokse i deres system var magen til den jeg havde smidt foran ham ... det skal lige nævnes at jeg samtidigt kunne se på hans skærm at systemet også tydeligt oplyste at de i selv samme afdeling lå inde med en af hver model ... men lettere opgivende og vel vidende at ham her ikke ville kunne finde tilbage fra deres lager hvis han fik forvildet sig derud, valgte jeg derfor bare at smutte over i den anden afdeling som han havde henvist til og her var ekspedienten dog dygtig nok til at gå hele vejen ud på lageret for så fysisk at sammenligne de forskellige krankbokse og vende tilbage med en der var meget tæt på at være identisk .. den var i hverfald brugbar...

så må vi bare se hvor langtid sådan en kina krank kan holde

Titel:
Mester Medlem

hvor er det bare smukt og beskrivende af sådan som jeg selv har det med den bolchebiks... og nu melder spørgsmålet sig jo promte... hvordan kan den biks køre med sorte tal på bundlinien?

ja enten tjener de røven ud af bukserne på det de rent faktisk sælger eller også kan ekspidienterne på fyn og i jylland gøre det ud for de klovne (- 1 :lol: ) der er ansat til at varetage forretningerne på sjælland...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time