faster skrev:
det er ganske rigtigt draw through setup jeg går efter.
karb. er købt, en mikuni hsr 42 mm med fladspjæld.
ved at der var 70 og tidl. 80 usa-fabr. sæt med rajay turbo osv.
er ikke lige til at finde, sælges ikke mere.
vil prøve på denne måde netop fordi det er svært at få blow through til at fungere med karb. osv...er nemmere med indsprøjtn. som på nyere mc'er.
1: Hvor meget effekt går du efter?
2: hvad skal den bruges til?
Der kan være god fornuft i at sadle lidt om og gå væk fra det draw-through setup. Dermed ikke sagt det andet ikke er muligt.
Modtryk. Pas på ikke at vælge for lille turbo. Motorcykler er ret hårdt pumpede motorer, og svarer konsekvent igen på modtryk. Der er ingen easy-fix hvis du har for højt modtryk, ud over at lave det om.
En minicooper motor kan godt lave +90hk, men der er ikke mange af dem. Turbosæt til en mini motor vil nok være forlille til en MC motor, qua MC motoren ikke håndterer modtryk ret godt.
(Hvis minimotoren laver 90hk på sug, så vil den hellerikke være glad ved modtryk!)
Jeg personligt ville løfte overliggeren en tak, og gå efter indsprøjtning. Det vil derefter være ret enkelt at justere turboens størrelse en tak op eller ned, og underforstået vælge en turbo fra begyndelsen der er reklameret til en max effekt = svaret på spørgsmål1 + 50-100hk
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!